Avatar billede overload.dk Nybegynder
21. september 1999 - 23:25 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Ny kategori: WAP

Jeg syntes det er på tide at oprette kategorien WAP her på eksperten.dk
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. september 1999 - 00:25 #1
først når jeg har fået en kategori om mobiltelefoner!!!
Avatar billede overload.dk Nybegynder
22. september 1999 - 00:35 #2
- dette er også lidt noget andet, men jeg kan godt forstå dig, jeg er også enig med dig.

WAP er MMM og meget li nutidens html programmering (er med i projektet "WAP Center Århus i Udviklingsparken - fed!)

Admin..!
Hvorfor er det lige at det skulle være et problem?

Desuden er der et halvt hundrede andre mærkelige kategorier, fremfor mobiltelefoner desuden er WAP FREMTIDEN!
Avatar billede krogstrup Nybegynder
22. september 1999 - 09:34 #3
Det kan godt være at WAP er fremtiden, men er den ikke nogen der gider forklare mig, hvad WAP egentlig er for en størrelse.... ?
Avatar billede jumper Nybegynder
22. september 1999 - 09:39 #4
Jeg er enig, ind med en WAP kategori. Hvis vi så samtidig kan slippe af med Frontpage kategorien vil jeg være glad ;))

krougstrup, WAP = Wide Area Protocol.

/Thor
Avatar billede krogstrup Nybegynder
22. september 1999 - 09:43 #5
Tak Thor !!!

HVAD ER "Wide Area Protocol" ????
Avatar billede jumper Nybegynder
22. september 1999 - 09:53 #6
overload.dk kan sikkert komme med en tilpas detaljeret og teknisk beskrivelse, da han er med i WAP Center Århus ;)

/Thor
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. september 1999 - 14:01 #7
det er kort sagt noget der gør at man kan bruge en del af WWW og resten af internet, i mobiltelefonens display
Avatar billede overload.dk Nybegynder
22. september 1999 - 15:25 #8
WAP er Nokia's Wireless Application Protocol, hvilket gør det muligt på nogle af de kommende mobiltelefoner (Simens C et eller andet og Nokia's 7110 har det allerede) at se et "nyt" internet ikke www, men derimod mmm (jeg er stadig igang med at lære alle udtryktne, men denne kan jeg ikke huske).

Det vil blive muligt at se firma'ers "hjemmesider" på telefonen, og læse/se hvor de har lokalition, ansatte, alt muligt - ligesom de hjemmesider vi har i dag. F.eks. kunne DMI lægge deres vejer-udsigt på mmm (CNN kører med i øjeblikket)
... eller ...
du arbejder i en feksibel virksomhed hvor du konstant har brug for information om de andre medarbejdere eller kontaktpersoner. Så tænder du din mobil, ser hvad Hr. Sørensen skal i dag, hvis ikke han skal noget så skriver du at han skal møde dig på Mercur hotellet i Viby, dog hvis han ikke har tid i dag, så skal HAN afsætte en dag i firma-kalenderen.
Så kan det være du nu er kommet hjem, og sidder lidt på nettet - så går du lige en på firmaets hjemmeside, og logger ind som medarbejder. Klik, klik - vups så har kalenderen på skærmen f.eks. og kan sidde og læse hvad Sørensen nu skrev til dig, da han ikke havde tid.

Bl.a bliver det muligt at bestille fly-billeter, biografture, mulighederne er mange.

Hele systemet er dog stadig i dens første version, det værktøj vi bruger (Nokia's egen) er kun version: 1.1 tror jeg nok, og serveren er stadig i beta statiet.

FREMTIDEN: et meget mobilt netværk af informationer, ud at du skal have en 600 grams bærebar eller en 7kg tung skærm + computer for at skaffe adressen på den nærmeste McDonalds.

Stil endelig flere sprøgsmål, hvis dette ikke er tilstrækkelig.

Venlig hilsen
Overload.dk
Att: Peter Loft Jensen
Avatar billede krogstrup Nybegynder
22. september 1999 - 15:56 #9
Takker mange gange :)

/David
Avatar billede stroehm Nybegynder
22. september 1999 - 16:53 #10
ind med wap - det lyder spænænæ
:)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. september 1999 - 18:42 #11
hehe GISMO kan da lidt af det samme!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. september 1999 - 18:43 #12
men overload, der er også et eller andet med at man kan gøre sådan at man kan se enkelte sider fra nettet i displayet på en 6150 og 8810i.... jeg ved bare ikke hvordan... øv
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. september 1999 - 18:44 #13
og en 6110 og en 8110i...
Avatar billede overload.dk Nybegynder
22. september 1999 - 22:23 #14
>> CyberEsben:
Indtil videre er det kun 7110'eren fra Nokia der kan bruges til WAP.

>> Strehm:
Nej, for Gismo er kun tekst baseret (SMS), via WAP kan firmaer selv opdatere / levere data'er nøjagtig som de gør i dag på internettet.
Senere kommer der sikkert også udbydere til Private som vil have WAP sider - hvem ved?

Venlig hilsen
Overload.dk

PS: Vi (overload.dk) overvejer at bruge WAP som en udvidelse af www.overload.dk.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. september 1999 - 22:43 #15
i kunne starte med at få siden til at virke så man kunne tilmelde sig

hvad koster WAP så?
Avatar billede overload.dk Nybegynder
23. september 1999 - 00:10 #16
Overload.dk siden? - grundet til at man endnu ikke kan oprette sig er at siden endnu ikke er færdig. - arbejder kraftigt på sagen.
Avatar billede overload.dk Nybegynder
23. september 1999 - 00:11 #17
Ps: i slutningen af oktober åbner den, dog stadig i prøve stadiet, men alle der vil ind og se den har mulighed. For dem som ikke kan vente tildeles en beta-bruger.

Interesseret? - kontakt mig på peter@overload.dk

Godnat.
Avatar billede overload.dk Nybegynder
26. oktober 1999 - 15:20 #18
Well, no luck from admin... sux!
Avatar billede overload.dk Nybegynder
26. oktober 1999 - 15:20 #19
...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. oktober 1999 - 19:37 #20
prøv at bruge TIP EN VEN funktionen
Avatar billede Martin Hede Nybegynder
11. maj 2000 - 00:14 #21
MMM står for Multi Media Mode

smart?
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2000 - 00:13 #22
//Overload.dk

Et godt brugervenligt program til at lave disse *.wml filer lidt ligesom (jeg hader at sige det) Frontpage hvor det ik´ har så meget med coder at gøre