Avatar billede klaus_truesen Nybegynder
24. januar 2004 - 00:39 Der er 9 kommentarer

spørgsmål mht psu!

jeg havde en amd 1.1 ghz med et gf fx5200 128mbDDR

der gik mit gfx i koks engang imellem når det skulle arbejde hurtigt.
nu har jeg fået en celeron 2.8 ghz og satte mit gfx over. men så snart jeg installere driveren går den ned. Kan det have noget at gøre med at min psu er meget ustabil?
"strømsvingninger"(12v= 11.6V-12.1V ... 5V=4.088V-5.01V  ...  3.3V=3.08V-3.16V ...  vcore=1.5V)

det er en codegen 300 watt godt 4 år gammel
Avatar billede carstengp Nybegynder
24. januar 2004 - 01:15 #1
Definer venligst "går ned" Er det i windows? - XP?
Kan sagtens have noget med biosopsætningen at gøre... Prøv f.eks at gennemtvinge den til kun at køre AGP x4 i bios...

Jeg havde samme problem på mit GIGABYTE 8SQ800 ULTRA bundkort.
afhjælpningen var opgradering af bios.
Avatar billede klaus-truelsen Nybegynder
24. januar 2004 - 12:20 #2
nej. xp køre fint videre.. nogle gange fucker skærmen op. jeg kan intet bevæge. hverken mus eller tastetur. og det hele er meget sløret. andre gange slukker skærmen bare. men har man winamp til at stå og spille i baggrunden. eller pakker et par filer om. udføre den arbjedet. (og spiller videre med winamp). alså computeren køre stadig. kun gfx der crasher. det er præcis et Aopen FX 5200 DV128. på aopens hjemmeside fandt jeg et forum hvor der står om mange der har det problem. så det skyldes nok ike psu'en. men ingen ved hvad man skal gøre ved det. nogen siger sætte hardware accelerationen ned. men så kan man ikke bruge kortet til noget overhovedet.
Avatar billede carstengp Nybegynder
24. januar 2004 - 13:43 #3
Det lyder nøjagtig som det problem jeg havde med GIGABYTE's bundkort.
Men hvis ikke producenten kan komme op med en løsning på problemet, så vil jeg råde dig til at tage en udskrift fra det forum du har fundet, og gå ned, hvor du har købt bundkortet og forlange at de lader handlen gå tilbage.
For der er helt klart en mangel i det tilfælde!
Avatar billede Rune Sommer Mester
24. januar 2004 - 15:56 #4
Enig.
Det er ikke PSU'ens skyld. De tal du ser på PSU'ens ydeevne er kun cirka-værdier der er ret unøjagtige. Det er normalt for alle PSU'er at ligge i dette område.
Tror også enten at det er Mobo. eller grafikkort fejl. Men hvis du har samme fejl på 2 forskellige bundkort, så ville min tvivl da stærtk nærme sig at det er grafikkortet den er gal med. Har du mulighed for at teste det i en anden comp. ?
Avatar billede klaus-truelsen Nybegynder
24. januar 2004 - 16:02 #5
jeg aflevere sq det kort til producenten igen.. ehmn.. how er det lgie man gir de point der? heh
Avatar billede Rune Sommer Mester
24. januar 2004 - 16:12 #6
ved det ikke helt. Men du kan selv vælge hvem du vil give pointene til eller hvordan de skal fordeles.
Avatar billede carstengp Nybegynder
24. januar 2004 - 17:30 #7
Læg et svar selv og accepter det... Du fandt jo selv ud af, hvad problemet var...

/Carsten
Avatar billede Rune Sommer Mester
25. januar 2004 - 02:25 #8
Er problemet løst? Og ellers tak for pointsene.
Nårh nej. De er jo ikke givet endnu. :-)
Avatar billede Rune Sommer Mester
13. februar 2004 - 14:25 #9
Hejsa.
Det der med pointsgivningen....
HVis du selv vil ha' pointesnene så læg et svar selv og tryk på dit navn til venstre og tildel dig selv pointsene. Hvis du vil "dele", skal du bare trykke på alle navnene og trykke på "tildel".
Er du ikke flink lige at få det gjort?¨ :-)

Thorun