Avatar billede casio151 Nybegynder
23. januar 2004 - 16:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kommer jeg ind på ftp-adresserne?

Jeg har fået nogle forskellige FTP-adresser, som jeg gerne vil ind og se på, men jeg kan ikke komme ind på siderne.
Jeg har følgende programmer:
- Norton Personal Firewall 2003
- Norton Antivirus 2004 Pro

Når jeg slår firewall fra, kan jeg komme ind på siderne, som var det alm. hjemmesider, men hvordan sætter jeg Norton Personal Firewall 2003 op til, at jeg kan komme ind på FTP-siderne uden at skulle tage den af???

Jeg har hørt noget om, at man kan sætte firewallen op til at kunne komme ind på FTP-adresser, men hvordan?
Avatar billede steffansp Nybegynder
23. januar 2004 - 16:56 #1
Hvad er ftp addresserne?
Avatar billede casio151 Nybegynder
23. januar 2004 - 17:30 #2
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. januar 2004 - 17:31 #3
Du kan enten bruge din browser, i stedet for at skrive http://www.etellerandet.dk skriver du ftp://www.etellerandet.dk du kan også bruge en ftp klient f.eks. WZ_ftp eller CuteFTP der begge kan downloades på http://www.download.com. De to sidste skal konfigureres før du kan anvende dem
Avatar billede casio151 Nybegynder
23. januar 2004 - 17:32 #4
Jaja, men skal jeg ikke lave noget om i min firewall???
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. januar 2004 - 17:59 #5
Ja du skal åbne for port 20 og port 21, og måske også slå stateful inspection fra, hvis den standser ftp. Det kammer helt an på hvilken firewall
Avatar billede casio151 Nybegynder
23. januar 2004 - 18:28 #6
Jeg har Norton Personal Firewall 2003, men hvodan åbner jeg portene???
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. januar 2004 - 18:35 #7
Kender ikke norton i detaljer
Avatar billede casio151 Nybegynder
23. januar 2004 - 18:37 #8
ok...
Avatar billede squashguy Nybegynder
23. januar 2004 - 18:39 #9
prøv at sætte din klient til at køre i passiv mode