Avatar billede flindt10 Nybegynder
23. januar 2004 - 09:07 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

ingen kontakt med mailserver

I min datters børnehave har de problemer med at komme i kontakt med deres mailserver. De får følgende besked, når de prøver:

Værten 'smtp.tiscali.dk' er ikke fundet. Kontroller, at du har skrevet servernavnet korrekt. Konto: 'mail.tiscali.dk', Server: 'smtp.tiscali.dk', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 11001, Fejlnummer: 0x800CCC0D

Værten 'mail.tiscali.dk' er ikke fundet. Kontroller, at du har skrevet servernavnet korrekt. Konto: 'mail.tiscali.dk', Server: 'mail.tiscali.dk', Protokol: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 11001, Fejlnummer: 0x800CCC0D

De har talt med Tiscali, som siger, at opsætningen er rigtig, og at det må være noget med computerens opsætning der gør, at de ikke kan få hul igennem.

De har på comuteren både installeret norton antivirus, zonearlarm og  adaware. Desuden er der gså installeret outlook. Jeg ved ikke om nogle af de pogrammer har betydning for, om de kan få kontakt med postserveren. De kan sagtens komme på internettet.

med håb om at nogle kan hjælpe.
Avatar billede squashguy Nybegynder
23. januar 2004 - 09:09 #1
Jeg vil umiddelbart tro, at zonealarm blokerer for emailklienten..
Avatar billede Syska Mester
23. januar 2004 - 09:27 #2
hvis du trykker på, start -> kør, og skriver cmd, så skulle der gerne komme et sort vindue frem, der skriver du så "telnet mail.tiscali.dk 25" så skulle der gerne kommer noget i retning med dette frem "220 cpmail.dk.tiscali.com ESMTP Service (6.7.018) ready" hvis der ikke gør det, er det fordi der er noget der blokere for port 25, prøv derfor helt at disable zonealarm, og prøv derefter igen, kan du nu, ja, så er det Zonealarm der blokere.
Avatar billede squashguy Nybegynder
23. januar 2004 - 09:33 #3
Jeg tænkte nu mere i retningen af programspærring. Så mens telnet sagtens kan forbinde til mailserveren, kan mailklienten måske ikke.. Det plejer typisk at være her, sådanne problemer ligger.
Avatar billede Syska Mester
23. januar 2004 - 10:10 #4
Ja, men man ved jo aldrig, man kan jo starte fra bunden og arbejde sig opaf, det andet kan man også, men ville bare være alt for træls hvis det nu var der problemet var....
Avatar billede flindt10 Nybegynder
28. januar 2004 - 14:48 #5
Undskyld at jeg først svarer nu. Jeg har endnu ikke haft mulighed for at komme til børnehavens computer endnu formentlig først torsdag morgen. Menn jeg har tidligere forsøgt at slå Zoneamlarm fra, men uden held. Er der nogen der kan fortælle hvordan man gør?
Avatar billede orion79 Nybegynder
09. februar 2004 - 12:03 #6
Tjek dette link ud for selve fejlkoden: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;813514

Ekstra info her: http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2001060516275506

I korte træk: Prøv at disable/luk Firewall'en ned, og se om i kan sende/modtage mails.

Virker dette stadig ikke, prøv så at disable/luk Norton ned.

Har selv arbejdet med support før i tiden, og denne fejlkode(0x800CCC0D), er 99,99% altid p.g.a. Norton.