Avatar billede designz Nybegynder
22. januar 2004 - 22:01 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

UNIX - hvem kan hjælpe mig

med at reparere en MacOSX der er gået kold via UNIX prompt´en ? 200 point til den der kan redde mit system. Jeg er logget ind som single user via UNIX men hvad så?
Avatar billede designz Nybegynder
27. januar 2004 - 22:43 #1
none
Avatar billede aeblenet Nybegynder
14. marts 2004 - 08:11 #2
Det er vist ikke den helt rigtige fremgangsmåde du har fat i dér.

De fleste Macbrugere ville prøve med systemCD'en.

Start fra den engang, vælg DISK VÆRKTØJ og reparér den harddisk som indeholder OS X.

Sådan gør man det normalt.

Hvis du ikke kan reparere dig ud af opstartsproblemerne kan du prøve at ændre password for ADMIN i samme dialog.
-du vælger blot ÆNDRE PASSWORD i stedet for DISK VÆRKTØJ.

Held & lykke med projektet.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
14. marts 2004 - 08:14 #3
-når du engang er kommet ind på din harddisk igen ville det være smartest at formatere og geninstalere OS X.

Den har allerede drillet dig én gang og det kan være en fejl i systemet der spøger.
-derfor bør du starte på en frisk.

Back Up først ? Jo det tror jeg godt du forstod at du skal, inden du formaterer og geninstalerer.
Avatar billede designz Nybegynder
14. marts 2004 - 10:14 #4
hej det er godt nok 2 måneders siden at jeg løste problemet, men da jeg åbntbart havdeglemt at lukke spørgsmålet får du 50 point som tak for svar .O)