Avatar billede jens_lynild Nybegynder
22. januar 2004 - 14:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gemmer man en rapport til en fil ud fra kriterier?

Jeg vil gerne gemme en rapport i en fil men det skal kun være udfra ID feltet, jeg vil kun have gemt oplysninger der er tilknyttet et ID-felt.

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede terry Ekspert
22. januar 2004 - 14:45 #1
Make a query which you use in th ereport instead of a table. For the ID field set the criteria to reference the ID field on the form.

You can use the expression builder to help you here.

Now when you save the report to a file it should be for the specific ID!
Avatar billede terry Ekspert
22. januar 2004 - 14:49 #2
To use the expression builder right click in the criteria field and choose 'build' from the menu!

The expression (criteria should look something like this.
Forms![FormName]![IDFieldOnForm]
Avatar billede jens_lynild Nybegynder
22. januar 2004 - 14:59 #3
Ville det være muligt at gøre dette ved hjælp af en knap så når man trykker i en formular så når man trykker på den sættes ID-feltet i formularen = ID-feltet i rapporten og det er så kun den rapport der bliver gemt?
22. januar 2004 - 15:02 #4
På din knap skriver du bare: docmd.Openreport "Din rapport",acviewreport,,"ID = " & Me!ID

Herefter kan brugeren selv gemme rapporten i Word-format eller Excel-format ved at vælge Funktioner->office værktøjer
22. januar 2004 - 15:03 #5
NB: docmd.Openreport "Din rapport",acviewreport,,"ID = " & Me!ID skal skrives i VBA på VedKlik på knappen
Avatar billede jens_lynild Nybegynder
22. januar 2004 - 15:16 #6
Det virker perfekt terry mange tak.
Avatar billede terry Ekspert
22. januar 2004 - 15:21 #7
selv tak