Avatar billede no-shit Nybegynder
22. januar 2004 - 14:09 Der er 1 løsning

Åben database remote uden open host dialog?

Kan det lade sig gøre at åbne en filemaker fil uden at man ser open host dialogen?

For at forklare lidt nærmere er det fordi vi kører en filemaker løsning som bliver solg til flere kunder (klienter). Som det kører nu kan alle se de andres databaser i open host. Dette vil vi meget gerne undgå.

Filemaker serveren er 5.5 og der vil i den kommende tid blive overbygget med en Citrix løsning for at opnå en bedre hastighed på langsomme linier.

Derfor hører vi gerne om en mulighed for at åbne en database uden open host dialogen?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
14. marts 2004 - 09:28 #1
Den kan laves på flere måder . . .
-den mindst komplicerede er:

Lav en HELT NY FileMaker-database, som KUN indeholder én knap.

Åben SCRIPTMAKER.
-lav et script der kalder samtlige databaser, der skal åbnes fra netop denne kundes maskine.
-lav så en BUTTON der udfører scriptet.
-send denne nye FileMaker-database til kunden.

Når kunden åbner databasen og trykker på denne knap, åbnes kundens databaser.

Såresimpelt . . .

Jeg laver det gerne for en times betaling pr kunde . . .
http://www.aeblenet.dk/index.php?page=referencer