Avatar billede jjhp Nybegynder
21. januar 2004 - 23:57 Der er 4 kommentarer

Opret felt som ikke ændres ved genåbning på anden PC i netværk

Kan man oprette felt for automatisk indsætning af brugeroplysninger som f.eks. titel, dir. tel., dir. fax og e-mail, og som forbliver som de blev oprettet hvis/når dokumentet åbnes på anden PC i netværk? Altså som createdate blot for brugeroplysninger.
I forlængelse af ovenstående: Kan man skabe skabeloner til flere sprog, så f.eks. titel bliver hentet på dansk i en skabelon for dansk brev, på engelsk i en skabelon for engelsk brev, o.s.v.?
22. januar 2004 - 00:35 #1
Det kan laves med Fill-In-felter i en skabelon.
Det resulterer i, at brugeren promptes for oplysningerne, når dokumentet oprettes, og indsættes i dokumentet.

Indsæt Fill-In-felt:
Vælg Indsæt->Felt, Kategori: Brevfletning, Feltnavn: Fill-In
I feltet Prompttekst indtastes den tekst, der ønskes vist i dialogboksen ved indtastningen af data.

Gem som skabelon:
Filer->Gem som..., Filtype: Dokumentskabelon (*.dot)

Brug skabelonen:
Filer->Ny, vælg skabelonen
22. januar 2004 - 00:40 #2
Med hensyn til spørgsmålet om forskellige sprog kan jeg ikke se, at det kan gøres automatisk; men det kan laves ved hjælp af en dialogboks med valg af sprog, når dokumentet oprettes.
Avatar billede rvm Nybegynder
22. januar 2004 - 07:38 #3
Hvis du kan programmere, så ville en bedre løsning være at oprette en dialogboks, hvor indformationerne indtastes, hvorefter de indsætte i bogmærker i dokumentet.

Hvis du arbejder med skabeloner (altså .dot-filer), så skal makroen hedde AutoNew. Når makroen hedder AutoNew, så køres den kun, når der oprettes et nye dokument på baggrund af skabelonen.

Jeg selv bryder mig ikke om fill-in felter, da brugeren aldrig ved, hvor mange der kommer, hvilket kan være lidt frustrerende, hvis der f.eks. skal komme 10 af dem i træk *S*

Angående spørgsmål 2:
Du kan tjekke på sproginstillingerne i Word/tastaturet (her skal du også kune programmere) og så indsætte det valgte sprog (eventuelt ved selv at kode alternativerne)
Avatar billede jjhp Nybegynder
23. januar 2004 - 16:23 #4
Tak for svarene, men jeg kan ikke bruge nogen af dem. Fill-in felter skal jo indtastes på hvert dokument, og jeg ønsker en generel brevskabelon alle brugere kan anvende, og hvor brugeroplysninger placeres i dokumentet, men på en måde så de ikke ændres ved åbning af dok. på anden PC. Jeg kan ikke programmere, så løsninger indeholdende sådanne forslag dur ikke. Jeg vil gerne anvende feltindsætning som almindelig bruger, men måske kan MS Word slet ikke håndtere mine ønsker? Jeg anvendte tidligere Lotus, som kunne håndtere en skabelon som beskrevet, også det med sprogene, så måske skulle jeg ikke have skiftet til MS.