Avatar billede guldfisk82 Nybegynder
21. januar 2004 - 22:12 Der er 6 kommentarer

Php & asp database

Hej
Jeg vil lige høre om der er nogen der kan hjælpe mig...
Jeg hoster min side med Easyphp med mysgl database, og jeg har noget asp med database som jeg også vil have hostet, men det vil ikke lige som jeg vil have det til, så jeg tænkte om der er nogen der har et server program til at hoste aspén med samtidig med jeg køre easyphp, eller en anden løsning til hvordan jeg gør.
Mvh Guldfisk82
Avatar billede runesoft Nybegynder
21. januar 2004 - 22:23 #1
ja, installer IIS på din server.  installer så php på den
Avatar billede guldfisk82 Nybegynder
21. januar 2004 - 22:34 #2
Det er lige det jeg ikke har lyst til, kan godt lide easyphp så den vil jeg blive ved med at køre, så jeg skal bare have noget der kan køre mit asp med database ved siden af, der må da være en måde man kan det
Avatar billede runesoft Nybegynder
21. januar 2004 - 22:40 #3
Asp er lavet til at køre på iis. ;)  Jeg tror ikke der er andre servere der kører det lige så godt.  Alternativt kan du installere IIS og køre den på en anden port eller en anden adresse.  Hvad er det der er så fedt ved Easyphp?
Avatar billede guldfisk82 Nybegynder
21. januar 2004 - 22:42 #4
Ved ikke lige hvad der er så fedt men det har jeg lært at bruge og det køre bare altid
Avatar billede guldfisk82 Nybegynder
22. januar 2004 - 00:29 #5
nu køre jeg med iis men php og aspén virker ikke hvordan får jeg så den til at virke?
Avatar billede runesoft Nybegynder
22. januar 2004 - 11:59 #6
prøv at søg på www.php.net om hvordan du får php til at køre på iis. Jeg husker det selv som bare værende at installere php efter iis er installeret.

asp er inbygget i iis.  Måske er det pr. default slået fra i nyere versioner ?