Avatar billede goose Nybegynder
21. januar 2004 - 13:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oversæt fra Access til mySQL

Jeg er ved at eksperimenterer med at gå over til mySQL istedet for Access, men jeg vil gerne lige vide hvad type nedenstående feltnavne i Access svarer til i mySQL eller findes der en komplet dansk oversættelse ?
Jeg bruger mySQL-Front.

id - autonummerering
tal - standart værdi 0
tekst - 250 karakterer tillad nulværdi
notat - tillad nulværdi
dato og klokkeslet

/Goose
Avatar billede fennec Nybegynder
21. januar 2004 - 13:49 #1
id = INT auto_increment not null
tal = INT DEFAULT '0'
tekst = varchar(250) eller TINYTEXT (kan indeholde 255 tegn)
notat = TEXT (65535 tegn), MEDIUMTEXT (16,7 mil tegn) eller LONGTEXT (rigtig mange)
dato = DATETIME

Noget i den retning. Du kan læse mere på http://www.mysql.com/doc/en/Column_types.html

ps. næste gang burde du måske stille spørgsmålet i Databaser/MySQL sektionen :)
Avatar billede goose Nybegynder
21. januar 2004 - 13:53 #2
ok, takker

/Goose
Avatar billede tkjerulf Nybegynder
21. januar 2004 - 15:21 #3
Hej, lige et lille råd :-)

Sun har lavet en ASP server, der kører på win xp home edition,
sammen med apache, er dette et stykke super værktøj...

med denne server kommer et access to mysql migration tool... så kan man bare arbejde i access og når det skal i drift, migrere til mysql :-)