Avatar billede goaul Praktikant
20. januar 2004 - 20:54 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvordan formaterer jeg.

Jeg kører med XP Pro. Vil gerne ha ryddet op. Har sat bios 1boot til cdrom. Hvad gør jeg så nu?
Avatar billede rasm Nybegynder
20. januar 2004 - 20:57 #1
Du skal vel bare la cd'rommen køre så kommer win xp installations guiden. og den spørger vist om du vil formatere...
Avatar billede skynet Nybegynder
20. januar 2004 - 21:04 #2
det er rigtigt den spørger om den skal formatere men det gør den ikke, alle de gamle systen filer ligger der stadig så hvis der er gået ged i pc'en så vil de højst stadig være der.. Jeg gør det at jeg piller mit C: drev ud og sætter den i en anden pc og starter windows op og formatere den derfra og sætter den tilbage og booter op på win xp cd'en..
Avatar billede goaul Praktikant
20. januar 2004 - 21:05 #3
Ingen mulighed for at formatere i installation.

Så hvordan gør man så ?
Avatar billede goaul Praktikant
20. januar 2004 - 21:06 #4
Lyder smart skynet, men jeg har kun 1 PC.
Avatar billede skynet Nybegynder
20. januar 2004 - 21:16 #5
det har jeg også, så hen til en ven.. har set mange andre har spurt om det samme men jeg har aldrig fundet løsningen udover den jeg er kommet med.. desværre
Avatar billede goaul Praktikant
20. januar 2004 - 21:19 #6
Må da være muligt at formatere sit C drev, og derefter geninstallere.
Avatar billede hcma Novice
20. januar 2004 - 21:20 #7
Avatar billede hcma Novice
20. januar 2004 - 21:21 #8
Går det hele galt kan du helt slette harddisken med dette her:
2 programmer der kan være nyttige at have når alt andet er kikset.
http://www.russelltexas.com/delpart.htm - Til at slette partitioner, der ellers er "uslettelige"
http://www.killdisk.com - Sletter alt, og nulstiller harddisken.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2004 - 21:22 #9
Du skal boote på cdrommen. Så kan du formattere.
Avatar billede skynet Nybegynder
20. januar 2004 - 21:23 #10
det skulle man mene, giv besked når du finder løsningen for skal selv formattere.. efter jeg har installere det på ny laver jeg en ghost med norton ghost 2003, så slipper jeg for format problemmet fremover..
Avatar billede goaul Praktikant
20. januar 2004 - 21:28 #11
Tak for alle svar.
Avatar billede hcma Novice
20. januar 2004 - 21:31 #12
takker for points  -  men hjalp det ???
Avatar billede ilsl Nybegynder
21. januar 2004 - 12:16 #13
god gammel win98 bootdisk ... virker hver gang :)
Avatar billede skynet Nybegynder
21. januar 2004 - 15:22 #14
Du havde ret john, når man booter op på XP cd kommer den og spøger om den skal slette partitioner og bagefter formatere den.. det er jo bare dejligt;)
Avatar billede hcma Novice
21. januar 2004 - 15:46 #15
skynet >>>  står også i min vejledning
Avatar billede skynet Nybegynder
21. januar 2004 - 15:55 #16
det er også rigtigt catbody, jeg prøvede at hente det du anbefalet "killdisk" jeg brugte den ikke fordi den vil slette partition men vidste ikke om den kunne gendane en ny partition, kan den det??
Avatar billede hcma Novice
21. januar 2004 - 16:11 #17
den kan ikke gendanne ny partition. Den nulstiller det hele.