Avatar billede fiscal Nybegynder
20. januar 2004 - 20:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trådløst webspeed opsætning

Hej allesammen.
Jeg har lige købt mig en trådløst router (Topcom skyracer 11Mbit) til mit webspeed derhjemme, så der ikke skal hænge ledninger over alt. Da jeg havde sat den til computeren, gik jeg ind i routeradministrationen på http://192.168.1.1, og prøvede og sætte routeren op. jeg satte den til automatisk ip, og da jeg så prøvede at komme på nettet, kom den med TDC's registreringsside. Der intastede jeg mit brugernavn og adgandskode. Da sagde den at der allerede var en computer tilmeldt på den bruger. Jeg slettede computeren og tilføjede en ny computer. Men nu finder den slet ikke noget net. Den siger bare "siden kan ikke vises" og der er forbindelse til routeren.  Hvad gør jeg galt??
Avatar billede kenp Novice
20. januar 2004 - 21:26 #1
sluk dit modem ned og router i ca. 1 minut start det så op igen og prøv.
Avatar billede zenze Nybegynder
21. januar 2004 - 21:51 #2
Du husker at du skal sætte routeren op på en PC, der er forbundet til den via et patchkabel?
- Luk kabelmodem og router ned. Tænd dernæst for modem og når den har scannet færdig, tænd så for routeren.
Skriv evt. "ipconfig /release" i CMD og bagefter "ipconfig /renew"
Prøv så at gå på nettet igen.
Hvis registreringssiden kommer igen, så surfer du bare videre. Du er jo registreret på din forbindelse.
Måske skal du sætte routeren til at klone MAC - men læs dig lige til om det er nødvendigt hos din ISP.
Avatar billede kenp Novice
21. januar 2004 - 22:01 #3
hvis din router understøtter at du kloner din mac-adresse så er det en god idee, for så skal du ikke register dig igen (zenze man skal altid register sin computer hos webspeed)
Avatar billede fiscal Nybegynder
27. januar 2004 - 16:11 #4
jeg fandt en guide på tdc's hjemmeside, godt begravet men den var der.. sorry ingen point
Avatar billede zenze Nybegynder
27. januar 2004 - 16:21 #5
Kunne du evt. lægge linket til TDC, hvor du fandt din løsning!