Avatar billede malicious Nybegynder
20. januar 2004 - 11:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Er trådløs forbindelse mellem PC og router beskyttet

Hello Boys
Er total newbie, på det her felt. Har 2 pc´er; 1.xp m.indbygget wlan, 2.me. m. trådløs usb netwærksadapter.Har desuden webspeed 512/128 til èn ip-adresse, modem forbundet til trådløs router.Til min store forbløffelse virkede det lige fra start. Begge pc kan være på nettet samtidig.Deling af filer og printere har jeg undladt da det tilsynladende åbner for meget op for angreb.Nu kommer vi til spørgsmålene,
1.Kan fremmede benytte min trådløse router, m.a.o.,stjæle noget af min forbindelse ( så min opleves langsom ) ?
2.Kan man evt. beskytte/kryptere signalet ?
3.Kan man fortsætte med ovennævnte opsætning og så alligevel have en sikker fil- og printerdeling ?
4.Hvis man får ekstra ip-adresse , kører begge pc´ere så 512/128 samtidigt ?
5.Er det muligt at nulstille netværksopsætningen uden at skulle genindlæse filer mv. ( hvis man har pillet for meget hist og her ) ?
Avatar billede kenp Novice
20. januar 2004 - 11:45 #1
1: ja det kan man godt
2: ja kig på Mac-filtrering, WEP kryptering og WPA
3: en rimelig, hvis man ikke er sikkerhedsfreak
4: nej
5: JA
Avatar billede kenp Novice
20. januar 2004 - 11:49 #2
ups glemte lige
2: også på hide SSID hvis det også understøttes.
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. januar 2004 - 11:55 #3
Brug WPA, WEP er ikke god nok mere, den kan brydes på en halv arbejdsdag
Avatar billede fastwrite Nybegynder
20. januar 2004 - 12:23 #4
hvis du har to PC'er, vil jeg også bruge MAC-filtrering.

smut ind på PC1, gå i START > KØR > CMD tryk enter
skriv IPCONFIG /ALL <enter>
der vil nu stå en MAC adresse lidt a'la:

FYSISK ADRESSE . . . . . . . . . 00-0C-10-1A-6B-30

denne adresse taster du ind i din firewall der måske sidder på din router.

Gør det samme på PC2.

så er du *rimelig* sikker på at andre ikke kan bruge af din forbindelse.