Avatar billede hemmingsen69 Nybegynder
20. januar 2004 - 10:11 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Et punkt på billede som link

Hey!

Jeg har et stort billede.. og vil gerne gøre små punkter på billedet til links.. Hvordan gør jeg det?

Tak.

/Anders
Avatar billede cdc Novice
20. januar 2004 - 10:19 #1
Det skal laves med map og coords. Hvis du bruger DW eller FP er det rimelig nemt
Avatar billede hemmingsen69 Nybegynder
20. januar 2004 - 10:26 #2
Map og Coords? Jeg bruger FP..
Avatar billede cdc Novice
20. januar 2004 - 10:50 #3
Marker dit billed i FP, neders i vinduet åbner der sig en menu med to sole osv. ude til højre er der firkant en oval cirkel og en til klik på den firkant og gå op på dit billed, klik med din venstre nusetast, hold den ned og træk ud på det område du vil markere som et link.
Når du slipper åbner hyperlink menuen, hvor du så intaster eller finder den side som skal åbnes.
Dette gør du så indtil du er færdig, sp kan du se i koden at der er kommet coords eller på dansk koordinater
Avatar billede cdc Novice
20. januar 2004 - 10:51 #4
den firkantede laver firkantede links, den ovale, ovale og den sidste kan du selv designet området på billedet, fint hvis det er et kort du vil linke fra med komune grenser f.eks
Avatar billede hemmingsen69 Nybegynder
20. januar 2004 - 11:58 #5
Jeg er med så langt til de 2 sole.. så blir billedet mindre.. Men jeg kan ik finde den der firkat, oval cirkel osv.. er det muligt du kan sende et screenshot? :)

Hemmingsen69@hotmail.com
Avatar billede hcma Novice
20. januar 2004 - 12:07 #6
har uploaded en lille vejledning her:  (er kun ment som forklarende kommentar)
http://www.hcma.dk/hotspot.htm
Avatar billede cdc Novice
20. januar 2004 - 12:12 #7
Avatar billede hemmingsen69 Nybegynder
20. januar 2004 - 12:14 #8
Ah.. men jeg har ik den menu nede i bunden.. :/ altså med firkanten osv..
20. januar 2004 - 12:16 #9
Hvis du ikke ser værktøjslinien Billeder, når grafikfilen er markeret.
Vis->Værktøjslinier->Billeder (View->Toolbars->Pictures)
Avatar billede cdc Novice
20. januar 2004 - 12:18 #10
ja erikjuul, skulle lige til at skrive det samme :o)
Avatar billede hcma Novice
20. januar 2004 - 12:18 #11
kommer også først frem når du markerer billedet.
Eller kan du gå op i menulinjen i Vis -> Værktøjslinjer -> Billeder  så lægger den sig ned i bunden som "grå inaktiv" indtil du markerer et billede.
Avatar billede hcma Novice
20. januar 2004 - 12:20 #12
Arrgghh !!!  den opdatering  (jeg må skrive uhyggeligt langsomt (har ellers 160 anslag pr. minut, med og uden fejl  ;o)  )
Avatar billede hemmingsen69 Nybegynder
20. januar 2004 - 12:26 #13
Oki... men billedet bliver jo meget lille... hvis jeg laver om i width="" height="".. bliver det en meget dårlig kvalitet..
Avatar billede hemmingsen69 Nybegynder
20. januar 2004 - 12:27 #14
*og det en meget dårlig kvalitet..
Avatar billede hemmingsen69 Nybegynder
20. januar 2004 - 12:40 #15
Har fundet ud af det.. Takker..! :)
Avatar billede cdc Novice
20. januar 2004 - 12:41 #16
selv tak :o)