Avatar billede binko Nybegynder
19. januar 2004 - 17:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Billeder til at følge kurve?

Kan man godt lade nogle billeder følge et kurve i Illustrator 9

Jeg vil have at billedet bliver breder nede fra end oppe. Ligesom et trapez. hvordan gør jeg det?
Avatar billede spe Nybegynder
19. januar 2004 - 17:54 #1
Hvad mener du mere præcist med at følge en kurve. I form af en animation? hvor billedet ændre form over tid?

Med billede mere du så noget pixelgrafik du har placeret i Illustrator eller mener du en gruppe af figurer du har tegnet i Illustrator?
Avatar billede binko Nybegynder
19. januar 2004 - 19:06 #2
Jeg har rent faktisk flere billeder, som skal ligges på en tegning af en bog. Bogen ligger ned, så man ser den fra en fugleperspektiv.  så bogen er mindre i breden oppe fra, og større nede fra.

De billeder som jeg gerne vil ligge på denne bog, vil jeg gerne have at de skal følge bogen, sådan som en rigtig bog er.

Det man kan med tekst, ved hjælp af fri distort, er det samme som jeg er ude efter. men bare med billeder. Jeg håber at du kan  se hvad jeg mener.
Avatar billede spe Nybegynder
19. januar 2004 - 19:16 #3
Aha, det kan du ikke i Illustrator 9. For at kunne gøre dette skal du have fat i Illustrator 10 eller CS. Her findes en Envelope distort som også virker på billeder (pixelgrafik)

Alternativer er at bruge Photoshop til at "vride" billederne inden du placere dem i Illustrator.
Eller at bruge Adobe Dimension til at mappe billederne på bogen.
Avatar billede binko Nybegynder
19. januar 2004 - 19:33 #4
hvordan kan man vride billeder med photoshop?

Og tak for hjælpen
Avatar billede spe Nybegynder
19. januar 2004 - 19:48 #5
I Photoshop har du kommandoer i Edit->Transform du kan bruge til at vride,dreje med.