Avatar billede sniperdog Nybegynder
23. januar 2001 - 14:21 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

gem filen på disk !

hejsa

nogen der gider at rette det script her...

det skal være sådan at når man klikker på linket \"download reglerne\" - kommer vinduet \"gem filen på disk\" (eller hva\' fan\' det nu er der står)

<html>
<head>
<title>StudieRegler</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
</head>
<style>
a:link {text-decoration: none; color: FF9900;}
a:visited {text-decoration: none; color: FF9900;}
a:active {text-decoration: none; color: FF9900;}
a:hover {text-decoration: underline; color: FF5A00;}
</style>
<body bgcolor=\"#FFFFFF\">
<table width=\"285\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" height=\"231\" bgcolor=\"660000\">
  <tr bgcolor=\"660000\" align=\"center\" valign=\"top\">
    <td height=\"330\" width=\"284\">
      <p align=\"left\"><font color=\"FF9900\" size=\"1\" face=\"verdana\">Htx har som
        alle andre uddannelser ogs&aring; en del regler der skal overholdes:<br>
        <br>
        StudieReglerne fylder s&aring; meget at det kun ville v&aelig;re besv&aelig;rligt
        at vise dem i dette vindue, s&aring; i stedet kan du downloade, printe
        dem eller l&aelig;se dem i Microsoft Word eller &aring;bne dem i et nyt
        vindue.<br>
        <br>
        <a href=\"regler.doc\" target=\"_new\">Vis i nyt vindue / Print Reglerne:</a>
        <br>
    <A HREF=\"regler.doc\"\'>Download Reglerne</A>
        <br>
        </font><p></p>
    </td>
  </tr>
</table>
<iframe id=saver style=\"display:none\"></iframe>
</body>
</html>

http://www.selvvalgt.subnet.dk - studieregler

håber en af jer kan hjælpe

//Casper

Avatar billede sniperdog Nybegynder
23. januar 2001 - 14:22 #1
ups.... siden er ikke opdateret endnu, sorry

gør det senere

//Casper
Avatar billede doeleman Nybegynder
23. januar 2001 - 14:25 #2
Hvis ikke du har adgang til PHP eller ASP, er du nødt til at omdømme filen til f.eks. regler.dok og bede folk om at omdømme den tilbage til .doc eller også kan du pakke filen til .zip.

Med PHP og ASP har du mulighed for at sende en header, der fortæller browseren, at filen skal downloades.
Avatar billede doeleman Nybegynder
23. januar 2001 - 14:26 #3
I dit tilfælde, er det nok letteste at zippe-filen.
Avatar billede lp Nybegynder
23. januar 2001 - 14:27 #4
det kan ikke lade sig gøre at få browseren til at downloade et .doc dokument, den eneste mulighed er at ligge en zippet version af word dokumentet!
Avatar billede lp Nybegynder
23. januar 2001 - 14:28 #5
lige lidt langsom der, he he.....:-)
Avatar billede doeleman Nybegynder
23. januar 2001 - 14:38 #6
yep!
Avatar billede sniperdog Nybegynder
23. januar 2001 - 14:39 #7
har lige uploaded i 1024*768 -

http://www.selvvalgt.subnet.dk/1024x768/index.htm

trist -

så hvis det er en *zip fil så skriver jeg bare det i stedet eller hva\' ?

// Casper
Avatar billede doeleman Nybegynder
23. januar 2001 - 15:46 #8
Upload filen til din server og lav et link til zip-filen:
<a href=\"regler.zip\">Download Reglerne</a>
Avatar billede rune_mariboe Nybegynder
23. januar 2001 - 18:20 #9
Hvis du er vild for at det skal ligge som .doc, ka\' du bare bruge ActiveX objects...
Avatar billede olebole Juniormester
23. januar 2001 - 18:50 #10
<ole>
Du kan godt lave en download-ting uden serverside-scripting!
Jumper har svaret på det før, men da søge funktionen på Eksperten midlertidigt er nede, kan jeg ikke finde svaret.
Prøv at søge på \'download thor\', når søgefunktionen er oppe igen :)
/mvh
</bole>
Avatar billede doeleman Nybegynder
23. januar 2001 - 21:01 #11
Det må være denne: http://www.eksperten.dk/spm/16893
Avatar billede olebole Juniormester
24. januar 2001 - 12:37 #12
Det er lige netop det, jeg mente :))
Avatar billede sniperdog Nybegynder
01. februar 2001 - 19:51 #13
hm... 150 point... lidt tyndt for de svar, men hva\' fan\'... the Voice har jo fødselsdag :)

hyg jer og tak for hjælpen -

-.- Casper