Avatar billede smash839 Nybegynder
19. januar 2004 - 08:50 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Blindskrift: Alt Gr?

dav.
jeg vil høre om.... hvad finger man skal bruges til Alt Gr tasten i blindskrift
Den tast til at skrive @ med osv.
Avatar billede Spotgun Seniormester
19. januar 2004 - 08:51 #1
Jeg ved ikke om det er 100% korrekt, men jeg ville bruge højre tommeltot...
Avatar billede smash839 Nybegynder
19. januar 2004 - 08:53 #2
okay.. var jeg heller ikke helt sikker på.. men vil lige se hvad de andre siger. tak for dit svar.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
19. januar 2004 - 13:38 #3
Hejsa

Hvis det skal være helt korrekt, så skal du bruge pegefingeren !

/Martin
Avatar billede smash839 Nybegynder
20. januar 2004 - 09:44 #4
Hmm Martin skal jeg så bruge højre pegefinder? og hvad så når jeg skal lave ] skal jeg så bruge min venstre hånd til at trykke på 9 med ? eller hvordan fungere det?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
20. januar 2004 - 18:12 #5
Du skal bruge højre pegefinger til Alt Gr, og til dit ]-tegn, skal du bruge højre tommelfinger + langfinger.

Du skal bruge højre hånd til at trykke på 9, og til det skal du bruge din højre ringfinger.

/Martin
Avatar billede smash839 Nybegynder
23. januar 2004 - 10:58 #6
okay mange tak martin.. så ved jeg det her er dine point..
Avatar billede martinowitz Nybegynder
23. januar 2004 - 12:39 #7
Det var så lidt, god fornøjelse med blindskriften :-)

/Martin