Avatar billede senior54 Novice
18. januar 2004 - 15:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Pegefølsom knap virker ikke

Efter jeg har fået nyt Windows XP (ny installation - før Win98) kan jeg ikke aktiverer mine pegefølsomme knapper på min hjemmeside. Dette er et problem når jeg skal redigerer/afprøve dem.
Avatar billede fangel Nybegynder
18. januar 2004 - 15:20 #1
fordi Windows XP som standard ikke kommer med Java installeret - dette skal først installere (søg her på E for at finde de korrekte links til hvor du kan hente det)

MEN, FrontPage's hoverbottoms (pegefølsomme knapper) bør undgås... de er totalt resouce spild... !

Morten
Avatar billede senior54 Novice
18. januar 2004 - 15:28 #2
Morten: Jeg kan godt se knapperne på nettet. Mener du så stadig at jeg mangler at få installeret Java ?
Avatar billede hcma Novice
18. januar 2004 - 15:42 #3
Avatar billede fangel Nybegynder
18. januar 2004 - 16:11 #4
hmm - så ved jeg det ikke lige... har du en fil der ender på .class ligende i samme mappe som html filer?

Morten
Avatar billede senior54 Novice
18. januar 2004 - 16:21 #5
Ja - der stå en fil, der ender på .class
Avatar billede fangel Nybegynder
18. januar 2004 - 16:23 #6
hmmm - hvis du har java inst. og du har .class filen, så kan jeg desværre ikke komme på flere løsninger..

Morten
Avatar billede senior54 Novice
18. januar 2004 - 16:36 #7
Der kommer en melding : Loading Java Applet failed.
Hvis jeg så laver en NY knap - så virker den nye knap godt nok, men de "gamle" virker stadig ikke ?
Avatar billede fangel Nybegynder
18. januar 2004 - 16:54 #8
hmm... FrontPage _er_ jo et microsoft produkt... så fejl er aldrig langt væk... opret alle knapperne igen... kan ikke lige se en bedre ide..

Morten
Avatar billede senior54 Novice
18. januar 2004 - 17:08 #9
Hej Morten. Ja det er jeg også igang med, men det var jo lettere hvis jeg kunne undgå det. :o)
Avatar billede hcma Novice
18. januar 2004 - 19:01 #10
senior54 >>  har du et link til hjemmesiden, så jeg kan se om de virker i min browser?
Men du skal altså stadig have installeret Suns Java...  Og det kan gøres via det link jeg gav 18/01-2004 15:42:01
Når det er gjort, bør du have mulighed for at se virkningen af hooverknapperne i din egen browser.
Avatar billede senior54 Novice
18. januar 2004 - 22:01 #11
catbody: Jeg har været inde på Nodea og download dette link, men det hjalp ikke. Det er heller ikke når jeg er på nettet, for der har jeg ingen problemer. Nej det er når jeg redigerer og afprøver siden på min PC - altså inden jeg uploader det.
Avatar billede hcma Novice
18. januar 2004 - 23:25 #12
så er jeg lost. Det eneste jeg kan komme på er:
1:  Prøve at geninstallere FP
2:  SCANNING EFTER ØDELAGTE OG FEJLBEHÆFTEDE  SYSTEMFILER  SAMT REPARATION AF DISSE I WINDOWS-XP:

Gå i START -> KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk hellemrum efter sfc). Du skal have din XP-skive parat. Og du skal have lagt alle Windows Updates ind igen.

3:  Repair af Windows:  http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair

MEN NR. 2 & 3  tror jeg ikke rigtig selv på virker, så det må være absolut sidste udvej.
Avatar billede senior54 Novice
16. februar 2004 - 22:53 #13
Jeg har oprettet alle knapperne igen - og det virker igen