Avatar billede klug Nybegynder
17. januar 2004 - 00:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til køb af ny PC

Hej,

Jeg skal til og købe/samle en ny computer, til det har jeg et par spørgsmål som jeg håber at kunne få lidt hjælp med inden jeg bestiller.
Det som jeg har planer om at købe er et MSI bundkort 865G Neo2, CPU: P4 3 GHz 800 fsb, 512 DDR 3200 ram og en Maxtor SATA 120 GB HD.
Når det hele er samlet, er der så problemer med en SATA HD op og køre, eller er det ligesom de ”gamle” harddiske ??
Skal jeg købe 2 * 256 mb ram blokke eller 1*512 mb blok ??
Til CPU´en er der en køler med, er den god nok, eller bør jeg købe en anden ??

På forhånd TAK.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
17. januar 2004 - 01:32 #1
Hejsa
Mht. SATA, så burde der ikke blive nogle problemer - det driller godt nok nogle gange når der både er en IDE harddisk sat og sammen med SATA - hvis du ikke gør det (til at starte med) så burde der ikke blive noget.
Den køler som følger med til CPU er god nok - hvis du hellere vil have en mere støjsvag løsning, så skal du købe en MIST 19 db.

Skipper
Avatar billede klug Nybegynder
18. januar 2004 - 15:31 #2
OK, hvad så med det ram, er det bedst med en eller to blokke ???
Avatar billede egidiussen Nybegynder
18. januar 2004 - 16:15 #3
Du får mere ydelse ud af 2 blokke, da de kan køre dual DDR.