Avatar billede sprucemoose Nybegynder
16. januar 2004 - 11:43 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Automatisk genstart?

Kan det lade sig gøre at sætte en win 2000 SBS op til eksempelvis, hver lørdag middag at genstarte sig selv for at frigive ram? Og hvis ja hvordan?

/Sprucemoose
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
16. januar 2004 - 11:51 #1
Du kan downloade et program der hedder FreeRAM XP Pro fra download.com... det er gratis, og du kan indstille det fx at frigive dine ram fx hver time, eller hver gang der fx er under 10mb ram ledig...

http://download.com.com/redir?pid=10219611&merid=85179&mfgid=85179&ltype=dl_dlnow&lop=link&edId=3&siteId=4&oId=3120-2086-10219611&ontId=2086&destUrl=%2F3001-2086-10219611.html
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
16. januar 2004 - 12:01 #2
OK, er det sikkert nok at installere på en Win 2k server (kører applicationer samt Exchange)? har du erfaring med programmet i et større netværk?

/Sprucemoose
Avatar billede mallus Nybegynder
16. januar 2004 - 12:04 #3
Lave en .bat fil og brug Scheduled Tasks i Windows til at køre den hver lørdag middag. I .bat filen skal du skrive shutdown -a
Avatar billede mallus Nybegynder
16. januar 2004 - 12:05 #4
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
16. januar 2004 - 12:06 #5
jeg vil mene der er sikkert nok... jeg bruger det hele tiden, min frigiver ram hvis den når under 32mb ledig... har ikke oplevet nogle problemer med det... jeg ved ikke om det vil volde nogle problemer på en Exchange-server, men jeg vil slet ikke tro det... Programmet er meget stabilt, og fungerer faktisk rigtigt godt... Alle mine venner bruger det... Ved ikke noget om programmet i større netværk, men læser lige opinions om det...
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
16. januar 2004 - 12:10 #6
man kan sætte noget der hedder "passive free"... dette skulle gøre at programmer kan køre frit uden at blive forstyrret...
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
16. januar 2004 - 14:58 #7
Det var meningen i skulle have det halve hver, men det skete ikke??
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
17. januar 2004 - 02:26 #8
nej det tror jeg sgu ikke...! jeg har -425 points nu!!      HVAD???
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
19. januar 2004 - 08:15 #9
Nej det lyder sgu da mærkeligt ?? Se 50 point er gået fra mig!