Avatar billede kildeby Nybegynder
16. januar 2004 - 05:34 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Farvet scrollbar vises kun på nogle sider

Jeg har lavet en "farvet scrollbar" i min CSS under body, men den vises kun på nogle af siderne - HVORFOR - HJÆLP mig venligst.
Jeg har tjekket at CSS'en sidder på alle sider, hvad kan der være galt ???????????????
Avatar billede exp Juniormester
16. januar 2004 - 08:36 #1
Link?
Avatar billede kildeby Nybegynder
16. januar 2004 - 09:46 #2
Undskyld jeg var lige væk lidt.
Virker det ikke hvis der er link på siden ??????????????????
Avatar billede exp Juniormester
16. januar 2004 - 10:02 #3
Nej, hvor kan man se siden?
Avatar billede kildeby Nybegynder
16. januar 2004 - 10:30 #4
den er ikke lagt ud endnu - men det var da irriterende. hvad hvis jeg går ind på hver side og sætter den i <BODY> ? Kan jeg slet ikke gøre noget ? udover at lave sider uden link ?
Avatar billede l_otto Nybegynder
16. januar 2004 - 10:35 #5
står den på samme måde på alle siderne, altså samme sted ? ellers lig den op i en css.txt og henvis til den på alle siderne...
Avatar billede exp Juniormester
16. januar 2004 - 10:39 #6
Ved ikke om det kan hjælpe dig...:
http://www.html.dk/artikler/00010/
Avatar billede kildeby Nybegynder
16. januar 2004 - 11:23 #7
det hele ligger i css og der er linket som man jo skal.
jeg har læst om scrollbar i flere artikler men jeg synes ikke jeg kan finde noget om at det ikke virker med link. Jeg har også en side med mail-link - der virker det godt nok. Please - gode forslag modtages gerne.
Avatar billede l_otto Nybegynder
16. januar 2004 - 11:26 #8
bliver nok nødt til at se det live en side hvor det virker og en hvor det ikke virker...
Avatar billede kildeby Nybegynder
16. januar 2004 - 12:13 #9
Jeg har lige lagt testen ud på http://www.kildeby.dk og hvis du klikker på billedet af talsmanden, så kommer du til siden med mail (kun de tre øverste) som virker - flere andre virker og mange virker ikke
Avatar billede exp Juniormester
16. januar 2004 - 13:06 #10
Hvis du ikke fjerner den der copyright-ting, vil jeg ikke hjælpe dig... Den kan snildt omgåes, og tror ikke du har noget at skjule alligevel.

Men den irriterer mig, når jeg skal se koden.
Avatar billede kildeby Nybegynder
16. januar 2004 - 13:20 #11
jeg har ikke noget at skjule og man kan også hente hele sitet.
jeg har fjernet den på forsiden og talsmandssiden - vil du have flere fjernet ?
Avatar billede exp Juniormester
16. januar 2004 - 13:29 #12
erhvervsskolelederen
Avatar billede kildeby Nybegynder
16. januar 2004 - 13:55 #13
der er åben for nov 03 - som ikke virker, og 28. maj 02 - som virker
Avatar billede exp Juniormester
16. januar 2004 - 14:11 #14
Det er umuligt at finde en logik i hvilke sider den fejler ved...

Troede først at det så var dit print-script, der gjorde det, men sådan er det vist ikke.

Men jeg vil råde dig til at opdatere din kode, så den kører via css - der er så mange koder der er uddaterede, således lykkedes det mig ikke at validere en eneste side på http://validator.w3.org/

Så kan det også være det kommer til at virke.

Og drop så den "ingen højre-klik" - hvorfor har du den overhovedet? Den begrænser mig så meget, at jeg foreløbig siger stop.
Avatar billede kildeby Nybegynder
19. januar 2004 - 10:55 #15
Undskyld jeg forsvandt - uventede weekendgæster.
jeg har arvet sitet og dengang synes det som OK at scriptet blev stående.
Jeg har faktisk selv her til morgen fundet en løsning : <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//TRANSITIONAL//EN"> i toppen af hver side skal slettes så virker det. Vil du smide et svar så du kan få point for din mega indsats - jeg siger TAK fordi du forsøgte at hjælpe !!!!!
Avatar billede exp Juniormester
19. januar 2004 - 15:36 #16
Hvis du har slettet det, så kan det betyde, at dine sider fortolkes med fejl i enkelte browsere...