Avatar billede silden Nybegynder
22. januar 2001 - 19:40 Der er 17 kommentarer

Stifinder i win.2000 ????

Når jeg starter min pc med Win.2000 åbner stifinderen automatisk, hvordan undgår man det? dette er skiiiiide irriterende.
Der er intet i Start mappen.
Avatar billede mrcorex Nybegynder
22. januar 2001 - 19:45 #1
Jeg kan ikke umiddelbart se hvorfor den skulle gøre det. Er din 2K lige blevet installeret eller er der blevet \"pillet\"?

/CoRex
Avatar billede pstric Nybegynder
22. januar 2001 - 19:47 #2
Åbn RegEdit med Start|Run...|regedit

Åbn nøglen:
HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run
I denne kan du se hvilke programmer der køres ved opstart.
Avatar billede pstric Nybegynder
22. januar 2001 - 19:50 #3
Hvis du har en stifinder åben når du lukker computeren, så vil den automatisk starte igen når du starter op.
Avatar billede mrcorex Nybegynder
22. januar 2001 - 19:50 #4
pstric>Undskyld, hvis jeg bliver spydig. :) Hvad med at fejlsøge først?

Jeg kender også den setting du angiver + flere til, men jeg spørger først? :)
Avatar billede pstric Nybegynder
22. januar 2001 - 19:52 #5
corex>> Det er da vel også fejlsøgning, at kigge efter i registreringsdatabasen?
Avatar billede mrcorex Nybegynder
22. januar 2001 - 19:55 #6
Jamen, det er vel spildt krudt, hvis maskinen er forholdsvis ny-installeret og han har pillet. Det kunne måske spare tid at spørge først. Så kan man hurtigere nærme sig løsningen. Men lige meget.... Fyr løs og hjælp ham. Han kan ikke bruge vores diskussion til noget. :)

/CoRex
Avatar billede silden Nybegynder
22. januar 2001 - 19:58 #7
Jeg har åbnet nøglen:
HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run

Den er tom!!

Stifinderen er ikke åben når jeg lukker ned !!
Avatar billede silden Nybegynder
22. januar 2001 - 20:03 #8
Jeg kan oplyse at dette startede efter inst. af et program som krævede at pc skulle genstartes
Avatar billede mrcorex Nybegynder
22. januar 2001 - 20:21 #9
Kender man det prg?
Avatar billede silden Nybegynder
22. januar 2001 - 20:29 #10
Jeg har løst problemet, under nøglen

HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\WindowsNT\\CurrentVersion\\Windows\\Run

der stod  H:\\install

Avatar billede silden Nybegynder
22. januar 2001 - 20:31 #11
Jeg takker for jeres lille diskussion den sporrede mig til problemet
Avatar billede mrcorex Nybegynder
22. januar 2001 - 20:34 #12
Øhh. Den nøgle kender jeg ikke. Jeg har 3 stk. 2K maskiner lige her og jeg kan ikke finde den nøgle på nogen af dem. Er du sikker på stien?
Avatar billede pstric Nybegynder
22. januar 2001 - 20:35 #13
Det er ikke nok, at afvise mit svar. Du skal selv oprette et svar, som du så accepterer. Ellers står spørgsmålet stadig åbent.
Avatar billede hotpop Novice
22. januar 2001 - 21:16 #14
************
***silden***
************
Altså skylder du stadig point da du jo ikke direkte fik svaret her, men den lille diskussion her på siden hjalp dig til at løse problemet selv, ikke sandt???
Avatar billede silden Nybegynder
22. januar 2001 - 21:57 #15
corex>> På min maskine har jeg en nøgle

HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Run

og

HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\WindowsNT\\CurrentVersion\\Windows\\Run

hotpop>> Hvem skylder jeg point??
Avatar billede hotpop Novice
23. januar 2001 - 12:57 #16
dem som fik dig på rette spor, ikk??? Du har jo løst problemet med hjælp herfra uanset hvad!
Avatar billede jgammelg Nybegynder
24. januar 2001 - 14:59 #17
God fornøjelse med at uddele pointene.

Jeg ville bare lige give en forklaring på dette fænomen. Det der sker, er at der i ...\\Run bliver bedt om at køre et program som ikke findes....  I dette tilfælde H:\\install , hvilket jeg i dette tilfælde formoder henviser til en fil på et CD-Drev(h:).
Når Windows ikke kan finde programmet starter det istedet stifinder..