Avatar billede sia016 Nybegynder
15. januar 2004 - 12:30 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan laver man AVI filer om til en VCD?

Jeg har en AVI film på 700 MB som jeg gerne vil brænde ud på en VCD eller DVD.

Jeg har prøvet i Nero og den konverterer den også om men så fylder filen 923 MB og kan ikke være på CD'en

Kan en af Jer fortælle mig hvordan jeg skal gøre det?

Desuden vil jeg gerne vide hvilket program man kan kopiere cd'er/DVD'er så de ligger som .IMG-filer?
Avatar billede powerade Nybegynder
15. januar 2004 - 12:33 #1
Her er et program til dit AVI problem...
http://www.boilsoft.com/aviconverter/
Er ikke sikker på vi må hjælpe med dit dvd problem..
Avatar billede powerade Nybegynder
15. januar 2004 - 12:35 #2
Og dog.. Her findes ihvertfald et program du kan købe til formålet..
http://www.go2share.net/dvd-cloner/faqs.html
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
15. januar 2004 - 12:46 #3
AVI to VCD/SVCD/DVD Converter is a powerful Batch AVI Converter, it lets you easily to convert AVI files to VCD/SVCD/DVD format files that can be played on your VCD/DVD Player. It allows to specify NTSC or PAL format of output file, PAL-to-NTSC conversion and vice versa. supports for AVI, Divx, MPEG1, MPEG2, and MPEG4 formats. The very user-firenldy interface lets you easily preview video files and batch convert.

AVI to VCD, AVI to MPEG, AVI to SVCD, AVI to DVD all-in-one!

Features

Support convert AVI to VCD
Support convert AVI to SVCD.
Support convert AVI to DVD
PAL-to-NTSC conversion and vice versa.
Support Batch convert.

http://www.boilsoft.net/aviconverter/

Download Trial: http://www.boilsoft.net/download/avi_to_vcd_converter.exe
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
15. januar 2004 - 12:46 #4
det sq' være et svar
Avatar billede powerade Nybegynder
15. januar 2004 - 12:47 #5
;o) præcis hacicambaz... Som jeg linker til i min først kommentar..
Avatar billede powerade Nybegynder
15. januar 2004 - 12:47 #6
Smider lige svar også..
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
15. januar 2004 - 12:51 #7
AVI to VCD SVCD DVD Converter 1.3.19

AVI to VCD SVCD DVD Converter is a powerful utility for video file conversion. The main features include: conversion of AVI files to MPEG1, MPEG2, VCD, DVD, or SVCD; PAL-to-NTSC conversion and vice versa; support for AVI, MPEG1 (layer1, layer2, and layer3), MPEG2, and MPEG4 formats; input/output preview; high audio quality; support for no-sound AVI files.
Version 1.3.19 features unspecified enhancements and bug fixes

http://download.com.com/3000-2194-10255361.html
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
15. januar 2004 - 12:51 #8
powerade: havde ik set den min ven :(
Avatar billede sia016 Nybegynder
15. januar 2004 - 13:09 #9
Takker for hjælpen.

AVI to VCD SVCD DVD Converter 1.3.19: Er dette et købe program siden der står trial? Og hvor meget koster det? Findes der et alternativ som freeware?
Avatar billede sia016 Nybegynder
15. januar 2004 - 13:13 #10
Kan programmet også bruges til at lave sine egne 'blandede' VCD'er? Jeg har en masse små AVI-filer som jeg gerne vil have sammensat på en VCD. Hvis jeg ønsker at lave en 'hovedmenu' hvor man kan vælge mellem de forskellige klip, hvordan gør jeg så det?
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2004 - 13:21 #11
Uanset hvilke program du vælger, så kan du ikke få din 700 Mb. avi fil til at ligge på 1 CD som VCD.

VCD kører med en kostant bitrate på 1150 kb/s, og dette kan der ikke ændres på hvis det skal overholde VCD standarden.
Så lad være med at gå ud og brug penge på software, hvis du tror det kan løse dit problem.

Og jo, der findes gratis programmer der kan klare opgaven for dig.
se her f.eks:
http://www.digitalempire.frac.dk/divx-vcd.shtml
Avatar billede sia016 Nybegynder
15. januar 2004 - 17:22 #12
Kan man kode den om til et andet format, så man kan brænde den på en DVD-skive?
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2004 - 20:48 #13
Ja, men så skal du ha' en DVD brænder.
Du kan re-encode den til MPEG2 (DVD format)
se her hvordan: http://www.dvdrhelp.com/tmpgencdvd.htm