Avatar billede uronsa- Nybegynder
15. januar 2004 - 11:34 Der er 10 kommentarer

Software firewall på min comp, men jeg har ikke installeret nogen

Jeg formaterede for omkring en måned siden og efter det har jeg pludselig et problem med en firewall der forstyrrer forskellige programmer. Jeg kan for eksempel ikke scanne i The All-seeing eye eller sende/modtage via MSN messenger.

Jeg har en router med firewall, men den har ikke givet nogle problemer før og Windows firewall er slået fra.

Det eneste sikkerhed jeg har installeret er en virusscan, Panda Antivirus 2004.

Jeg har Win XP.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2004 - 11:38 #1
Kender ikke din internet opsætning. Men du kunne måske forsøge at gå uden om routeret og se om det løste problemet. Så har du lokaliseret problemet hvis det findes i routeret, og ellers kan dette udelukkes.

Et virusprogram burde ikke kunne dette. Men kneder dog ikke til Panda antivirus, ud over de meget gamle versioner.
Avatar billede peet-49 Novice
15. januar 2004 - 11:43 #2
Tag strømmen fra routeren og reeset den, prøv så igen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. januar 2004 - 12:06 #3
Du skal være opmærksom på at der er indbygget firewall i XP og at den kan være slået til. Du tager egenskaber for dit netkort, der kan du aktivere og deaktivere firewallen
Avatar billede uronsa- Nybegynder
15. januar 2004 - 12:12 #4
bufferzone, den er deaktiveret, det har jeg skrevet hvis du prøver at kigge efter. Tester de andre forslag om et par timer, er lige ved at downloade noget.
Avatar billede uronsa- Nybegynder
15. januar 2004 - 16:05 #5
Forkert svar
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. januar 2004 - 16:27 #6
beklager. I min verden er Windows firewall en ISA server. Jeg kalder den XP's firewall
Avatar billede uronsa- Nybegynder
16. januar 2004 - 11:12 #7
Ingen af forslagene virker og det er vidst en software firewall.
Avatar billede langbein Nybegynder
19. januar 2004 - 09:25 #8
MS Messenger og andre bruker og behøver en protokoll som heter noe slikt som uPNP for at trafikken skal flyte forbi en nat router. Jeg er faktisk ikke sikker på hvordan man setter denne til eller fra i XP. Har problemer med XP og Messenger akkurat nå og tror det ligger i uPNP probelmstillingen. Forsøker foreløpig bare å finne ut av det.
Avatar billede langbein Nybegynder
19. januar 2004 - 09:34 #9
Litt om uPNP her. Vet ikke om uPNP er alltid er aktivisert i XP eller om den må settes opp eller aktiviseres på noen måte. Noen som vet ???

http://www.updatexp.com/upnp.html
Avatar billede langbein Nybegynder
19. januar 2004 - 10:15 #10
Jo, her står det jo hvordan man enabler/disabler uPNP. Ganske "morsomt" at framgangsmåten for å få den til å virke heter "Security Varning" og at det at uPNP (som er en forutsetning for at for eksempel voice skal kjøre på MS MSG) skal beskrives som en stor sikkerhetsrisiko.

http://www.updatexp.com/upnp_security.html