Avatar billede kial Nybegynder
15. januar 2004 - 11:24 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Aktivere makro i Access fra Excel

Er det muligt at aktivere en makro i Access vha. VBA-kode fra Excel.

Makroen i Access kører en opdateringsforespørgsel på baggrund af data der er send over til en tabel fra et regneark.

Jeg har forsøgt at lave en INSERT INTO ...(opdateringsforespørgsel), men den havde ingen effekt. SQL-stringen blev forsøgt afviklet gennem DBConnection.

KIAL
Avatar billede terry Ekspert
15. januar 2004 - 11:52 #1
You are going to have to either automate Access from Excel and run your update query, or start Access with parameters where you can include whcih macro you want to run when your database opens.

If you cant do this your self or havent received an answer by this evening then I will give an example when I get home from work!
Avatar billede kial Nybegynder
15. januar 2004 - 16:37 #2
Det vil jeg glæde mig til at se!
Avatar billede terry Ekspert
15. januar 2004 - 19:50 #3
Now I dont know much at all about Excel but it should be the same as other Office applications. You will need a reference to MS Access.

The code is behinde a button but I am sure you can place it elsewhere.

Private Sub Command1_Click()
Dim acc As Access.Application

    Set acc = CreateObject("Access.Application")

    acc.OpenCurrentDatabase "C:\Path\test.mdb"

    acc.DoCmd.RunMacro "YourMacro"

    'This makes access visible
    acc.Visible = True

End Sub
Avatar billede kial Nybegynder
15. januar 2004 - 21:34 #4
Det virker bare ski... godt, mange tak, Terry
Avatar billede terry Ekspert
15. januar 2004 - 22:03 #5
great :o)
is there still problems accepting answers?
Avatar billede terry Ekspert
16. januar 2004 - 20:21 #6
kial>have you accepted this answer?
Avatar billede terry Ekspert
17. januar 2004 - 12:22 #7
hellooo.....
Avatar billede terry Ekspert
18. januar 2004 - 17:10 #8
....
Avatar billede terry Ekspert
22. januar 2004 - 19:54 #9
kial>How about responding to this question, you have received your help!
Avatar billede terry Ekspert
27. januar 2004 - 20:25 #10
kial>You have a couple of days and your time is up, after that admin will be  contacted!
Avatar billede kial Nybegynder
26. marts 2004 - 11:17 #11
Closing
Avatar billede terry Ekspert
26. marts 2004 - 11:23 #12
taht would be a very good idea :o)
Avatar billede terry Ekspert
26. marts 2004 - 11:26 #13
kial>It would be very nice if you could close that way you have a much better chance of getting assistance in the future
http://www.eksperten.dk/spm/482193
Avatar billede kial Nybegynder
26. marts 2004 - 11:28 #14
Yes, yes I understand!