Avatar billede awat Nybegynder
14. januar 2004 - 17:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvad er en database?

Ikke skriv en linje om den.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. januar 2004 - 17:37 #1
i princippet en kæmpe tekstfil, hvor data er listet i kolonner, som er struktureret så man kan søge og sortere, lidt som et regneark
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. januar 2004 - 17:37 #2
Læs denne google søgning, hvor jeg bruger en define søgning og søger på define:database

http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=define%3Adatabase&btnG=Google+Search
Avatar billede awat Nybegynder
14. januar 2004 - 17:44 #3
Jeg kan desværre ikke bruge noget på engelsk..
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. januar 2004 - 17:45 #4
Avatar billede awat Nybegynder
14. januar 2004 - 17:47 #5
er en database en hjemmeside?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. januar 2004 - 17:47 #6
nej, men det kan bruges til at lagre data til brug på en hjemmeside, den ligger på en server hos den udbyder din side ligger
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. januar 2004 - 17:48 #7
En database er et sted hvor der ligge en masse oplysninger i. Du kender godt det at man ringer ind til telefonoplysningen for at få et nr. Der går meget kort tid, så har du nummeret. Det er fordi TDC har en stor database med alle telefonnr. i. I samme database er der en tabel med det navn som hører til det pågældende telefonnr. og det samme med adresse, byer osv. Ringer du så og kender kun efternavnet og bynavnet, så kan de gå ind og søge i deres database på de to ting. Så får de måske mange resultater op på skærmen, men kan så indkredse nummeret alt efter hvor mange oplysninger du kan give dem. Folkeregisteret er også en database, hvor alle oplysninger om alle i Danmark ligger i en stor database. De kan så efter behov plukke de data (oplysninger)ud som de nu lige står og skal bruge
Avatar billede awat Nybegynder
14. januar 2004 - 18:37 #8
Hvordan kan man lave sådan et database? I hvilke program kan man det? Kan man det i frontpage?
Avatar billede cdc Novice
14. januar 2004 - 18:40 #9
du kan lave det i access som man kan arbejde på via frontpage
Avatar billede dna Nybegynder
14. januar 2004 - 19:13 #10
En database er bare en samling af data. Behøver ikke have noget med tabeller og sådan at gøre. (Som vi kender det fra relationelle databaser som Access)

Der er blevet "forsket" meget i dette område og andre databaserformer har været op til diskussion. Bl.a. en objekt-database, hvor man skulle gemme sit data i objektform, som man kender fra programmering.

Dit spørgsmål er UTROLIG bredt. Er det begrebet database du vil have forklaret, eller er det hvordan en alm. (relationel) database virker...

dna
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. januar 2004 - 22:22 #11
Takker for point:)