Avatar billede kimldk Nybegynder
14. januar 2004 - 16:02 Der er 7 kommentarer

gemme alle billeder som Jpeg i stedet for Bitmap på en gang

Findes der en nem måde hvorpå man kan gemme alle sine billeder(eller flere ad gangen fx en mappe) som jpeg i stedet for Bitmap. det er meget surt at skulle gøre det enkeltvis!
Håber i kan hjælpe
tusind tak :-)
  Kim Larsen
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. januar 2004 - 16:03 #1
www.irfanview.com
dens batch funktion
Avatar billede theselfimages Nybegynder
14. januar 2004 - 16:06 #2
Hvis du gør det fra Photoshop kan du lave en Action, der gør dette.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. januar 2004 - 16:43 #3
sådan bruge du batch funktionen i irfanview
http://www.krogh-hansen.dk/howto/irfanview.html
Avatar billede kimldk Nybegynder
14. januar 2004 - 18:27 #4
er ikke sikker på min sidste post kom med:
Har jeg forstået ret, at man med irfanview kan omdøbe mange billeder på en gang (fra bitmap til jpeg). Altså billeder som man allerede har liggende pc sin pc!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. januar 2004 - 18:34 #5
ja
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. januar 2004 - 18:38 #6
nå du har trykket på Batch, så smider du alle dine billeder over i "Inpus files:" ved at bruge den add knap.
så vælger du outformat, eks: JPG

også trykker du start, så laver den alle de billeder du har lagt i "input files" om til jpg.
Avatar billede kimldk Nybegynder
14. januar 2004 - 18:53 #7
herligt!!
jeg spildte en times tid eller to i går, da jeg gjorde det "manuelt"...
det er virkelig til stor hjælp
tak skal du ha'
hent dine velfortjente point :-)