Avatar billede want2learn Nybegynder
14. januar 2004 - 14:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Macromedia Dreamweaver MX 2004

Nogle her der ved om man kan skrive et code eks. og gemme det i MDMX2004 så hvis man vil lave en DB connection så laver man denne og så fremover så klikker jeg bare på Connection DB i et biblotek og så indsætter den selv coden, så jeg er fri for at skulle lave lange tastninger af code men bare kan hente der fra et form for code biblotek i MDMX2004 !??
Avatar billede bojohansen Nybegynder
14. januar 2004 - 14:54 #1
Jamen hvis du går ind under Window -> Databases -> Vælg så "custom connection string" eller "Data source name"

Skal du have hjælp til disse 2 så læg lig en besked, ellers gir resten sig selv
Avatar billede want2learn Nybegynder
14. januar 2004 - 15:04 #2
i Database kan man kun vælge

Databases
Bindings
Server Behaviors
Components

jeg jeg vil ikke lave det efter MM's standart jeg har min egen måde at lave en SUB connection og det er den jeg vil og KUN bruger, da MM's også kun virker som DNS.

Og som mit spm lyd på.

Findes der en funktion i MM hvor du kan gemme nogle code eks.

Evt en Database connection så du er fri for at skulle skrive 16-15 linjer code men kan gå ind i en form for arkiv og så klikke på evt DB SUB Connection (hvis man har gemt den under det) og når man har klikket på denne så sætter den selv linjerne ind der hvor musemarkøren nu er så man derefter kan rette de forskellige navne til som db navn mm.

Jeg vil altså lave mit eget arkiv i MM så det gør det hurtigere at code !!
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
14. januar 2004 - 15:14 #3
Du skal bruge da af "snippets". Det er kodestumper, som du bruger fra gang til gang. F.eks. en databaseconnenction, sql sætninger, javacript. DU kan oprette dine egne mapper oven i dem DW allerede har oprettet med kodestumper.

Shift + F9

Snippets gør arbejdet meget lettere. Ifht. backup så ligger snippets i configuration mappen under dreamweaver

:-) karsten_larsen
Avatar billede bojohansen Nybegynder
14. januar 2004 - 15:16 #4
Window -> Snippets -> Klik på den lille blå side med et + på i bunden af snippets vinduet.
Avatar billede want2learn Nybegynder
14. januar 2004 - 16:55 #5
KARSTEN LARSEN

Tak men lige en ting findes der en tutorials om hvordan det kan bruges hvis man nu har et eks som fylder 3 sider. eller hvis man skal have en del af coden over <HTML> og en del under </HTML> og en 3. del midt på siden lige under <BODY> eller skal jeg så skrive det mellem de forskellige coder hvordan det skal sættes op eller kan jeg gøre så den ved hvor codestykkerne skal være !??
Avatar billede bojohansen Nybegynder
14. januar 2004 - 17:21 #6
Du kunne jo dele din snippets op i 3 snippets og kalde den MinSnipOverHTML MinSnipUnderHtml etc. etc
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
14. januar 2004 - 18:38 #7
Du kan bruge det som er omtalt i hjælp og se på vedlagte billede, hvordan jeg bruger snippets.

http://users.cybercity.dk/~ccc27244/snippets.html

:-) karsten_larsen
Avatar billede want2learn Nybegynder
16. januar 2004 - 13:13 #8
Mange tak Kan forresten se du har noget autologin fra eagleeye er det noget man evt må se !??
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. januar 2004 - 13:21 #9
-->Karsten
Det color scheme du bruger, er det et jeg kunne få fingrene i? eller er det et som ligger i XP?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
16. januar 2004 - 20:10 #10
-> bojohansen : det ligger i xp pro
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
16. januar 2004 - 20:12 #11
-> want2laern : http://www.eksperten.dk/spm/278426, det er hentet fra denne tråd.
Avatar billede want2learn Nybegynder
17. januar 2004 - 01:10 #12
jeg får bare vist en masse link ik andet ??  du har ikke et direkte link eller ?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
17. januar 2004 - 08:08 #13
hmm - underligt, det var url´en

prøv denne og tag det første link

http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&find=autologin+eagleeye&x=1&y=2
Avatar billede want2learn Nybegynder
17. januar 2004 - 11:21 #14
tak men fatter det ikke helt har du evt et demo eks som virker med database til det han har lavet !??