Avatar billede pentium Nybegynder
14. januar 2004 - 09:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

RedHat 9.0 & Firewall

Hej

Jeg skal til at sætte en RedHat 9.0 Firewal op.

Når jeg nu har fået det til at funger, findes der et tool, man kan til gå sin fw. Jeg tænker her på feks. en web interface, eller et andet remote tool. og det er ikke putty jeg her tænker på.
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. januar 2004 - 09:40 #1
Hmmmm prøv at kikke på webmin, http://www.webmin.com, den kan konfigurere rigtig meget. Om FW er med husker jeg ikke, men andet ville overraske mig
Avatar billede khs1a Nybegynder
14. januar 2004 - 16:03 #2
Med mindre du sætter firewall'en op for at kunne skrue på "alt" eller det ikke er en dedikeret firewall vil jeg gerne anbefale smoothwall istedet. Den har web interface, proxy, snorth og utrolig nem konfiguration. Se http://www.smoothwall.org
Avatar billede pentium Nybegynder
14. januar 2004 - 17:15 #3
Til khs1a  -  er smoothwall freebie?
Avatar billede khs1a Nybegynder
14. januar 2004 - 17:46 #4
Jeps smoothwall express 2 er free.
Avatar billede langbein Nybegynder
19. januar 2004 - 09:17 #5
RedHat 9.0 er en generell Linux distribusjon. Smothwall er en annen mer eller mindre komplett Linuxdistribusjon med firewalling som spesialitet. Å kjøre Smoothwall på RedHat det blir vel sånn noenlunde det samme som å kjøre Mandrake på Debian.

Svaret til bufferzone er jo ellers rett da det faktisk finnes en firewall konfigureringsmodul til webmin. Denne kan vel brukes på RedHat og flere andre.