Avatar billede angelhot Nybegynder
13. januar 2004 - 19:25 Der er 18 kommentarer

Hvilken løn vil være realistisk for en grafisk- og web-designer?

Jeg skal til jobsamtale hos et firma i morgen, som er meget interesseret i mig, men de har lavet en liste over, hvad jeg skal være forbedret på, hvor lønnen kommer ind i billedet.

De vil gerne vide, hvad jeg vil mene være en realistisk løn.
De vil gerne holde udgifterne lidt nede i starten eftersom det hele kommer til at gå direkte fra deres eget økonomi, så jeg skulle overveje en grundløn, selvfølgelig en realistisk grundløn, plus en bonus ordning af en eller anden slags.

Jeg har ingen anelse om, hvad jeg skal komme af forslag. Man kan betegne mig som en digital kunstner og grafisk designer, hvor jeg vil komme til at lave hjemmesider, print design, avanceret flash actionscript samt animation og 3D pynt til mine designs.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre nogle foreslag herinde.

På forhånd tak
Rune Jensen
Avatar billede Chewie Novice
13. januar 2004 - 19:27 #1
Hvor gamel er du ??
Avatar billede nse Nybegynder
13. januar 2004 - 19:31 #2
Og hvilken uddannelse har du?
Avatar billede angelhot Nybegynder
13. januar 2004 - 19:33 #3
Jeg er 20 år og mangler en læreplads for at fortsætte på Digital Media uddannelsen, hvilket det kunne blive på et længere sigt. Jeg har afsluttet grundforløbet. Har arbejdet med det siden jeg var 13 år.
Avatar billede nse Nybegynder
14. januar 2004 - 14:29 #4
Det er jo svært at sige, det kommer jo også an på om du "bare må have det job", eller du hellere vil lave noget andet til en lidt bedre løn..
Avatar billede nse Nybegynder
14. januar 2004 - 14:29 #5
og hvor dygtig du er..
Avatar billede miss-g Seniormester
14. januar 2004 - 16:03 #6
Der er vel en mindste løn ifølge fagforeningerne?

Er det ca. 24.000 kr. ?
Avatar billede angelhot Nybegynder
14. januar 2004 - 16:39 #7
Jeg har været til samtale og det blev lidt over 20.000 kr. som startløn, hvilket er helt fint til at starte meed, og så vil der også komme nogle bonus :-) Det er 99,99% at de vil ansætte mig, men ellers tak gutter ;)
Avatar billede angelhot Nybegynder
14. januar 2004 - 16:41 #8
nse : Man kan sige at jeg kan mit kram :-)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
14. januar 2004 - 18:36 #9
"Man kan sige at jeg kan mit kram" - det lyder spændende! Har du noget vi kan se?
Det er altid spændende at finde gode designere og det er virkelig superærligt at du skriver din løn herinde - så ved andre, hvad de nogenlunde kan gå efter. Det tager jeg sgu hatten af for.

Lønningerne svinger dog MEGET indenfor branchen og virksomhederne vil jo selvfølgelig altid helst slippe af sted med så lidt som muligt.
Avatar billede angelhot Nybegynder
14. januar 2004 - 22:11 #10
holmgaard4: Jeg er i gang med at lave min egen hjemmeside, som ikke er færdig endnu, men det bliver den i løbet af denne uge og kommer på nettet i næste uge. Skal lige siges, at jeg lige har lavet en hurtig loading bar, så det er ikke den, som skal benyttes.

Det kun er "profil, showcase og tutorials" som virker og linker til under menuerne.

Du kan se den på disse 2 eksempler:

Forsiden:
http://boomer.users.whitehat.dk/artdesignwork/1/Default.html

Profil>Livsforløbet
http://boomer.users.whitehat.dk/artdesignwork/2/Default.html

Grafisk Design og lidt legen:

http://boomer.users.whitehat.dk/artdesignwork/billeder/Love%20Artist.jpg

http://boomer.users.whitehat.dk/artdesignwork/billeder/Uni%20Studio.jpg

http://boomer.users.whitehat.dk/artdesignwork/billeder/design.jpg

Web design under udvikling:

http://boomer.users.whitehat.dk/artdesignwork/billeder/davidboreanaz.jpg
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
14. januar 2004 - 22:17 #11
Ser nydeligt ud! Glæder mig til at se det færdige site, med eksempler i kategorierne, men det tegner godt. :-)

Du kan se mit site hér: www.larsholmgaard.dk - alt er lavet fra bunden.
Avatar billede nse Nybegynder
15. januar 2004 - 11:37 #12
angelhot: Ja, det er nice, jeg kan godt forstå du blev ansat. Du må have held og lykke med dit nye job :)
Avatar billede imp Nybegynder
21. januar 2004 - 22:15 #13
Helloooo Angelhot....

Hehe... Jeg har ikke noget bestemt at sige til dit indlæg, men da jeg kiggede de billeder du linker til igennem syntes jeg det virkede bekendt... Lur mig om vi ikke var pænt meget oppe at tottes på netstationen for nogle år tilbage...? Det skulle jeg mene...

Mvh. Nicolai
Avatar billede angelhot Nybegynder
24. januar 2004 - 22:39 #14
larsholmgaard_dk : et rigtig nice indhold du har dig der :-)

imp: jo, det kan godt passe og sammen med fluid så vidt jeg husker. En skrue uden ende var det vist.
Avatar billede soerenm Nybegynder
04. februar 2004 - 11:59 #15
Om der ligefrem skulle være tale om digital kunst, stiller jeg mig noget tvivlende overfor. Og i det hele taget synes jeg det er en noget tam diskussion du lægger op til, du bør nok tage de bananer du kan få til at starte med og så forhandle løn, efter kort tid, når du har produceret resultater for virksomheden. Dine porteføljelinks er som en sidebemærkning ikke umiddelbart overbevisende.
Avatar billede angelhot Nybegynder
07. februar 2004 - 16:31 #16
soerenm: Jeg ved udemærket selv hvad digital kunst er, som jeg er blevet inspireret af Jens Karlsson fra Sverige, som er digital kunstner og designer. Btw. skriver jeg også på min hjemmeside, at jeg SER en fremtid som digital kunstner og grafisk designer. Jeg er jo ikke færdig med min uddannelse endnu. At du også bedømmer ud fra min 10% færdig hjemmeside, og siger allerede at mit showcase ikke ser overbevisende ud, kan jeg ikke rigtig bruge til noget.
Avatar billede aagaard Nybegynder
14. februar 2004 - 21:37 #17
angelhot: Er det noget du har lært af dig selv, eller har du gået på en skole hvor du har lært det..
ved godt du startede som 13-årig men kan jo være du har gået på en skole efter folkeskolen.
Og hvis man må spørge hvilket firma det er?
Avatar billede angelhot Nybegynder
15. februar 2004 - 23:32 #18
aagaard: Det er selvlært, men jeg har jo afsluttet grundforløbet på Digital Media, hvilket kun har givet mig en bedre viden indenfor Flash og 3D delen. Jeg må ikke fortælle, hvilket firma det er endnu, men kan sige at de har arbejdet med hjemmesider og cartoons over til USA i mange år.