Avatar billede rhv Nybegynder
13. januar 2004 - 16:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at sende og modtage filer

Hej derude

Hvilke porte benytter microsoft messenger sig af?
Vi har nemlig haft problemer med at sende og modtage filer på messenger. Vi har TDC's erhvervsløsning og der er alle porte i routeren som udgangspunkt lukkede.

Rasmus
Avatar billede bennyn Nybegynder
13. januar 2004 - 17:11 #1
Åbn så mange TCP-porte som muligt mellem 6891 og 6900.
Konfigurer TCP-portene, så soklerne i porten er åbne i længere perioder.
Bemærk!

Hvis du bruger en NAT-enhed (Network Address Translator), til at overføre filer til en person, som ikke bruger MSN Messenger 5.0 eller tidligere, kan du ikke overføre filer medmindre, du har en UPnP NAT (Universal Plug and Play NAT). Hvis du ikke ved, hvilken type NAT-enhed du har, kan du få disse oplysninger af computerproducenten eller NAT-leverandøren.
Avatar billede rhv Nybegynder
13. januar 2004 - 17:14 #2
OK jeg får bare åbnet så mange som muligt mellem 6891 og 6900... er der andre du vil anbefale mig at åbne???

Rasmus
Avatar billede bennyn Nybegynder
13. januar 2004 - 17:29 #3
Ikke til brug for messenger.. Men hvad har du ellers af applikationer ??