Avatar billede superbongo Nybegynder
13. januar 2004 - 12:21 Der er 3 kommentarer

Database til modelbureau

Hejsa,

Jeg leder efter et gratis registreringssystem hvor jeg kan oprette hhv modeller og kunder.

Jeg er ved at starte et modelbureau op og har brug for et lille database-system hvor jeg kan oprette og søge i både modeller såvel som mine kunder.

Det vigtigste er dog at jeg kan søge på modellernes "kvalifikationer"..dvs et felt hvor jeg kan skrive f.eks. "grønne øjne, blond hår, god r.." etc.. :-) - hvorefter jeg kan søge i netop dette felt.

Vi er tre personer som skal bruge systemet og det må naturligvis gerne være gratis...

Har nogen gode ideer ? - Jeg tænker på om der f.eks. findes nogle Access-skabeloner som man måske kan modificere eller lign.

Nogle bud ?
Avatar billede mugs Novice
13. januar 2004 - 12:33 #1
Det er en forholdsvis simpel db, og jeg tror det er nemmere at lave det fra bunden, i stedet for at modificere en eksisterende db.
Avatar billede jensen363 Forsker
13. januar 2004 - 14:34 #2
Vil da gerne være behjælpelig

Send et par linier om, hvad databasen skal indeholde til : ose@post.dk
Avatar billede yxos Nybegynder
13. januar 2004 - 20:45 #3
Jeg vil da foreslå at du kigger i den med Access medfølgende Northwind.mdb.
Der er en kundedatabase med tilhørende formularer m.m.
Desuden er der en "varedatabase" Hmm... Uden sammenligning iøvrigt, kan den sikkert godt vrides til at håndtere dine "modeller".