Avatar billede alex007 Nybegynder
21. januar 2001 - 19:04 Der er 7 kommentarer

ADSL (lyd problemer)?

Jeg har ADSL 256 Kbit/s (Netexpres) på ISDN. Når jeg hører netradio med RealPlayer 8 kan jeg hører perfekt lyd i 5-6 min. og så kommer der forstyrrelser i lyden i 3-4 min. og sådan  fortsætter det i gode og dårlige intervaler. Jeg har prøvet med to forskellige sæt højtalere, har prøvet at instalere anden software (Windows Media Player 7) uden held. Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede liquid Nybegynder
21. januar 2001 - 19:05 #1
jeg vil bare gene vide hvordan du kan have ADSL på isdn?
Avatar billede dr_scoop Nybegynder
21. januar 2001 - 19:08 #2
Ja, jeg lytter med :)
Avatar billede dana Nybegynder
21. januar 2001 - 19:40 #3
Det vil jeg også gerne vide ;) Da det normalt er to forskellige ting.
Avatar billede makse Nybegynder
21. januar 2001 - 19:41 #4
Han har sikkert både ISDN og ADSL.
I forbindelse med montering af ADSL udstyr, er der forskel på, om man har ISDN eller analog telefon i forvejen.
Avatar billede alex007 Nybegynder
21. januar 2001 - 20:15 #5
Jeg har ADSL til internet og har min telefon koblet til en ISDN modem. Det vil sige at jeg havde isdn før jeg fik adsl netexpres oprettet.
Avatar billede rune_mariboe Nybegynder
23. januar 2001 - 19:48 #6
Jeg kender ikke svaret, men har hørt brok fra folk, det sagde, Diletantmark (ehh... Teledanmark!) havde sat deres Cisco op, så den ikke tillod den direkte forb. til at høre radio igennem... Hmm...
Avatar billede dann Nybegynder
18. juni 2001 - 21:03 #7
NetExpres leveres som et tilkøbsprodukt til dit telefonabo. hos TDC. Der er altså tale om at du får ADSL på enten PSTN eller ISDN. Dette er muligt, idet ADSL signalet bliver multiplekset over det kobberpar, der bliver brugt til telefonforbindelsen.

Grunden til at det kan lade sig gøre, er at der er mere båndbrede i kobberparet, end der bliver brugt til telefonforbindelsen. Da ISDN fylder mere end PSTN så er det ikke altid muligt at få høje hastigheder på ADSL sammen med ISDN, men det kommer meget an på liniens kvalitet (dæmpning og ligende) samt afstanden til centralen.

Bemærk at TDC således levere ADSL som et tilkøbsprodukt, mens CC og Tiscali og ligende bruger et seperart kobberpar uden multipleksing, hvorfor det heller ikke er nødvendigt med et skillfilter på disse forbindelser. Mobilix bruger også mulitpleksing.