Avatar billede gurumaster Nybegynder
10. januar 2004 - 16:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilket Digi kamera

Hejsa...Jeg står og skal købe et nyt digital kamera.
Valget står imellem:
Minolta Dimage G-400 til Kr.3495,-
eller
Olympus C-50 til kr. 2995,-
Jeg er lidt i tvivl.
Noget af det vigtigste er jo bl.a. optiken:
Minolta: F2.8 - 4.9, f=5.6 - 16.8 mm (6 groups, 7 elements)
Olympus: Olympus 3x zoom lens 7.8 – 23.4 mm, f2.8 / f4.8
http://www.olympus.dk/digital/c50z_detaljer.htm
http://www2.konicaminolta.jp/english/products/consumer/digital_camera/dimage/dimage-g400/02.html
Der er points til den/de som kan vejlede bedst.
Specielt er jeg interseret i at vide lidt om den forskel der er i optiken, det er med: f2.8 / f4.8 og f5.6
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. januar 2004 - 16:51 #1
http://www.dpreview.com/ kan du læse om stort set alle digital kameraer der findes, du kan læse reviews fra folk der ejer kameraerne og få gode råd om hvordan de bruges. på http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp kan du sammenligne forskellige kameraer for at se hvad du skal vælge. De har også mange andre råd og vejledninger til folk der skal købe et kamera. Di kan se billeder taget med de forskellige kameraer, og nogle steder også sammenligne kvaliteten. Endelig kan du stille specefike spørgsmål i de forskellige fora der findes for de forskellige kameraer og mærker

Dpreview er et genialt site for digitale fotografer at alle afskygninger
Avatar billede gurumaster Nybegynder
11. januar 2004 - 19:17 #2
bufferzone > Udemærket links Du henviser til, men jeg savner stadig en forklaring på det med kvaliteten på optikken.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
12. januar 2004 - 21:26 #3
Har fået at vide mange steder at Olympus og Canon er de bedste digitalkameraer på markedet, at det var dem med den bedste optik, men kender ikke Minolta, så kan ikke udtale mig. Ved i hvert fald (hvis du ikke har forstand på kameraer), at du kan ikke bruge digital zoom til noget, for det kan du ligeså godt gøre på computeren, du skal gå efter optisk zoom (men det ved du vel? :D)
Avatar billede gurumaster Nybegynder
28. januar 2004 - 05:37 #4
Jeg har købt et Canon Ixus-400.
Et kanon lækkert kamera.
Perfekte billeder, og et hav af finesser.
Kan afgjort anbefales.