Avatar billede encorez Nybegynder
10. januar 2004 - 14:27 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Web med motionsensor

Hej alle

Jeg har en ide, jeg går og tumler med, og vil gerne høre input fra fra jer.

Missionen:
Det jeg gerne vil have er et webcam der skal overvåge f.ek.s en et værelse.
Når der sker en bevægelse i værelset skal jeg meget hurtigt få et billede frem på min PDA fra webcam.
Det giver flere problemstillinger.

Skal man bruge et webcam med motionsensor (hvis det findes) eller et webcam
og en seperat motionssensor?

Hvordan kan man få besked på sin PDA om at der sker noget i værelset? email,
sms eller noget tredje.

En del af løsningen er sikkert at lade billederne fra webcam uploade til en
ftp-server og via den se billederne på nettet på PDA'en.

Hvad synes I?

Mvh. Simon
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. januar 2004 - 14:41 #1
Det findes allerede, har selv to kameraer af den slags. Kim på Axis cameraer der er la´vet til dette http://www.axis.com

Kamreraet har bevægelses senson, indbygget SMPT server, Web server og netkort, så kameraet er en helt selvstændig enhed. Dette betyder at web kameraet dels virker som et normalt web kamera og dels kan indstilles til at tage billeder nor bevægelsesføleren trickes og sende disse billeder via smtp serveren til en e-mail adresse uden for bygningen. Der fås modeller med både Zoom og Panorering. De forhandles bl.a. ac Computerstore der har online handel. Desværre koster de en del mellem 9.000,- og 12.000,- afhængig af model. Du kan også få et indbygningshus, så kameraet kan sidde udendørs.
Avatar billede encorez Nybegynder
10. januar 2004 - 15:04 #2
det lyder som den perfekte løsning, men skulle nok have sat en økonomisk begrænsning på min plan, da de priser er langt over mit budget. Jeg regnede med max 1000 kr, men jeg behøver så heller ikke at have kameraet som selvstændig enhed, den må gerne være tilsluttet en computer der laver arbejdet
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. januar 2004 - 15:17 #3
Jeg ved der findes forskellige løsninger, prøv at søge på google på home protection systems, der er nogle saml selv løsninger, hvor du kombinere en pc med webcameraer og mobiltelefoner. Jeg er sikker på at der findes noget der er baseret på standart kameraer. Fordelem ved Axiz er at det hele er pakket ind i kameraet som en enhed
Avatar billede kenp Novice
10. januar 2004 - 15:19 #4
Avatar billede tumben Novice
11. januar 2004 - 00:44 #5
http://www.visiongs.de  kan det du søger
Avatar billede hunterkiller Nybegynder
11. januar 2004 - 01:07 #6
webcamXP har noget motion sensor ting.. har leget lidt med det.. og det virkede da efter hensigten - tror man kan få den til at sende mail.. er ikke sikker
Avatar billede encorez Nybegynder
11. januar 2004 - 10:03 #7
Efter at have set på kameraet fra linksys (kenp), må jeg sige jeg er blevet til varm på det. Det kan stort set alt det jeg gerne vil have til kun 1000 kr. og så er det trådløs. Det er smart.

Fortsæt med de gode forslag