Avatar billede jpvj Nybegynder
09. januar 2004 - 11:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Video konference software

Jeg skal snart implementere en (WEB) cam konference løsning, så 2 personer (DK og Japan) kan se og tale med hinanden.

Jeg vil gerne høre erfaringer om hvilken software og hardware der anbefales samt hvorfor.

Softwaren skal være "omgængelig" mht. til konfiguration mod en firewall, så MS Messenger er - svjv - ikke lige det rigtige valg.

Softwaren skal køre på et LAN i DK og i Japan bliver det formodentlig en enkelt PC koblet på Internettet, sandsynligvis bag en router.

Lad mig høre hvad i kender, altså
1) Kamera (+ evt. PCI kort)
2) Software
3) Erfaringer med software+firewall

Ubegrundede/dårligt begrundede svar får ingen points.
Avatar billede jones Nybegynder
09. januar 2004 - 12:01 #1
har selv været med til at sætte følgende op
http://picturephone.com/products/sony_contact_1600.htm

og det er virkelig toppen !!!!

ved ikke om det er at skyde over målet... men vejleder gerne...
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. januar 2004 - 13:36 #2
Det ser da lækkert ud, men tror at det er at skyde over målet. Selv om det skal bruges i firma regi, så er det kun 1 gang/md når der er bestyrelses møder.
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. januar 2004 - 10:01 #3
Nå ... det var ikke meget input - jeg lukker.