Avatar billede vitaminen Nybegynder
07. januar 2004 - 21:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Harddisk problem

Hej..

Jeg har en 20gb ibm harddisk, som virker ok på min pc. Men af andre grunde vil jeg gerne flytte den harddisk over i en gammel pc jeg har. Problemet er bare, at når jeg starter op med harddisken i min gamle pc får jeg blå skærm.. Det skal lige siges, at der ligger win2000 på. Den blå skærm kommer midt under opstart (altså inden jeg er i windows)

Jeg har så prøvet at sætte harddisken tilbage i min anden comp, og der virker det fint. Forstår ikke hvorfor den blå skærm bliver ved med at komme. Har tjekket alt andet hardware + at jeg har prøvet med en anden hd, hvor der ikke er samme problem. Forstår det simpelthen ikke? Nogen der ka hjælpe mig?

På forhånd tak
Rune
Avatar billede flowerdead Nybegynder
07. januar 2004 - 21:34 #1
Du kan ikke bare flytte et styresystem fra en PC til en anden, med mindre hardwaren er ens. Drivere, registreringer mv, vil jo ikke være ens.
Avatar billede vitaminen Nybegynder
07. januar 2004 - 21:35 #2
hmm... vil det sige jeg bare skal boote op og formatere på den anden computer?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
07. januar 2004 - 21:38 #3
der er jo en masse ny hardware der skal "findes", drivere der skal installeret osv.
det bedste er at formatere..eller ligge driverne ind ..når man ved hvilke det er...men hvad er hurtigst for dig. Skal du bruge nogle data der ligge på den hd, så del den op og lig dem på den anden partition..O)
Avatar billede vitaminen Nybegynder
07. januar 2004 - 21:50 #4
hmm... har taget backup af det vigtige! Troede ikke det var så simpelt.. Så har jeg været gavmild med point :) Prøver det lige i aften eller i morgen og vender tilbage!
Avatar billede vitaminen Nybegynder
08. januar 2004 - 20:40 #5
så funger det... jeg takker
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. januar 2004 - 21:11 #6
takker..?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. januar 2004 - 22:15 #7
okay, det kan jeg se..takk..??