Avatar billede antik Nybegynder
07. januar 2004 - 18:38 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Påtvungen startside som dukker op igen og igen

- jeg har prøvet at gå ind under funktioner/indstillinger og klikke på brug aktuel side, når jeg har den startside på jeg normalt bruger, almindeligvis Altavista, - det går også godt næste gang jeg kobler op, - men 2 gang så får jeg igen og igen en amerikansk busines side med henvisning til alverdens ting i USA.

Kan nogen hjælpe, - venligst ikke alt for indforstået teknisk, fyren her er 76 år
Avatar billede arlet Juniormester
07. januar 2004 - 18:41 #1
For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Du skal lige slette temporary internet files inden vi fortsætter.
Funktioner=>Internetindstillinger=>Slet filer, husk flueben i slet alt offline.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :         http://www.merijn.org/files/HijackThis.exe
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

Du må ikke fixe noget selv. Når vi har tjekket loggen igennem fortæller vi dig hvad du skal slette..

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede tobias28 Praktikant
07. januar 2004 - 18:41 #2
du har fået noget snavs, der styrer din browser....start med, at prøve og gå i internet explorer --> funktioner --> indstillinger --> slet filer --> slet cookies....nogle gange er det så nemt.....hvis det ikke er skal der andre midler til!
Avatar billede tobias28 Praktikant
07. januar 2004 - 18:41 #3
som arlet skriver 8-)
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. januar 2004 - 08:24 #4
antik>hvad hedder den påtvungne startside?
Avatar billede antik Nybegynder
08. januar 2004 - 21:32 #5
Avatar billede antik Nybegynder
08. januar 2004 - 21:37 #6
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. januar 2004 - 08:04 #7
Antik> hvis du henter et program der hedder Cwshredder kan det fjerne den: http://www.spywareinfo.com/~merijn/cwschronicles.html
Du finder det nederst på siden som: cwshredder exe installer og kør det;)samtidig vil jeg foreslå at du følger arlets forslag længere oppe, hvis du har lyst;)for ellers vil den side sikkert komme igen;(
Avatar billede arlet Juniormester
09. januar 2004 - 08:14 #8
magictouch->CWShredder kan kun bruges hvis han er hijacket af coolwebsearch eller en af dens varianter, ellers virker den ikke, så anbefal den kun hvis du kender den dye startside og det er en af varianterne
Avatar billede antik Nybegynder
09. januar 2004 - 08:33 #9
Avatar billede arlet Juniormester
09. januar 2004 - 08:36 #10
antik-> Du bliver nødt til at hente en hijackthis til mig, ellers bliver du ikke af med dit problem

http://www.merijn.org/files/HijackThis.exe
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Avatar billede antik Nybegynder
09. januar 2004 - 09:07 #11
ad-adware løste problemet, - mange tak til alle der deltog i løsningen af mine
problemer, - en fantastisk verden, var man dog bare 25 år yngre, - ham på 76
Avatar billede arlet Juniormester
09. januar 2004 - 09:10 #12
antik-> Det bestemmer du selv, jeg er bare næsten sikker på vi mødes igen snart, da ad-aware kan fjerne en hijacker, men der er rester som ad-aware ikke kan klare, så den kommer igen snart, eneste mulighed for at blive hel ren er en hijackthis.
Avatar billede antik Nybegynder
09. januar 2004 - 09:24 #13
- det gør vi nok, - jeg har drevet selvstændig forretning i 50 år - jeg har så gu' aldrig før været ude for at vildfremmede og ukendte mennesker gider bruge tid på mine problemer, - men tak for det. Foreløbelig er jeg glad for at jeg fik ad-aware til at køre, - hijack prog. stiller for store krav til min 6 klasses kommuneskole eksamen. mvh. antik
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. januar 2004 - 09:54 #14
Et skridt mere? Spybot er ikke vanskelig at have ned at gøre, prøv den;)
Avatar billede antik Nybegynder
09. januar 2004 - 10:07 #15
- ok jeg prøver igen, - selvtilliden er på vej der ud af.
Avatar billede arlet Juniormester
09. januar 2004 - 10:09 #16
Og vi er lige her til at hjælpe næsten 24timer/7dage/365dage
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. januar 2004 - 10:09 #17
antik> godt gået;)
Avatar billede antik Nybegynder
09. januar 2004 - 11:04 #18
- så vil jeg da tilstå, at det er ikke så forfærdelig lang tiden siden, at jeg var af den opfattelse at ord som browser og bytes udelukkende havde relation til en atombombe, jeg var også af den mening at computere ville jeg aldrig have i huset, - da var vi 3-4 menesker og det kunne ikke blive ved at gå, - nu har jeg 3-4 skærme og kan faktisk igen lave til såvel leverpostej som spegepølse, - når jeg altså engang imellem ikke falder i et hul som det kniber med at komme op af igen. Hovedproblemet er nok at mit engelske er langt under middel, - det havde man ikke i den stråtækte.
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. januar 2004 - 11:20 #19
antik> Selverkendelse er en god ting;) det gør at man kan komme lidt videre, for du lyder til, at du ikke er bange for at prøve noget nyt?
Avatar billede antik Nybegynder
09. januar 2004 - 11:24 #20
- næh, - hvorfor ikke, når først låget er lagt på, gælder det kun om ikke at have for meget tilgode, - tak for snakken, mvh
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. januar 2004 - 11:27 #21
I lige måde :-)