Avatar billede addicted Nybegynder
07. januar 2004 - 06:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hardisk fra bærbar over i stationær ?

Jeg har lidt problemer med en bærbar, der ikke har noget OS og heller ikke nogen cd-rom drev.

Mit spørgsmål går på om der er nogen der af jer eksperter, der ved om man kan sætte hardisken over i en alm stationær. Hardisken i den bærbare har en lille harddisk ( fysisk størrelse ) den får tilsyneladende sin strøm fra det stik der sidder i motherboardet, for der er kun et stik i den.

Kan man flytte den over i sin stationære og i så fald hvad skal der gøres ?

Desperate hilsner Add.
Avatar billede bredker Nybegynder
07. januar 2004 - 06:34 #1
det kan du ikke
men søg lidt i gamle spm , det har været oppe flere gange de sidste dage , med at boote over netværk og instalere  OS den vej
Avatar billede chalde Seniormester
07. januar 2004 - 07:36 #2
en anden måde kunne være at købe en 2.5" extern box->usb. Derefter kopiere styresystemets install filer over på den via anden computer.
Du kan finde externe boxe her:
http://www.edbpriser.dk/hardware/harddiske-show.asp?Interface=Accessories&Producent=Alle
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
07. januar 2004 - 08:40 #3
du kan godt få en adapter der laver dit normale IDE stik om til et lille IDE stik og strømmen leveres så fra et lille strømstik, ligesom til floppydrevet.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
07. januar 2004 - 08:43 #4
Avatar billede qnella Nybegynder
07. januar 2004 - 08:53 #5
man kan sagtens købe et ide kabel så du kan tilslutte din bærbare harddisk til en stationær computer i mit firma bruger vi det samme til kunders bærbare computere
Avatar billede addicted Nybegynder
07. januar 2004 - 08:57 #6
jeg kan se at der er en external case til 199,- og sådan en kan man jo evt godt få brug for senerehen. Jeg tør næsten ikke lave det IDE stikket om, de er jo ikke i den stabile ende sådan nogle harddiske. Jeg har prøvet at lave diverse Network Boot disk's, men der skal man være noget mere "haj" en jeg er.

Krydser fingre for at den der External case, kan gøre tricket.
Avatar billede addicted Nybegynder
07. januar 2004 - 08:58 #7
Gnella - Men harddisken får ikke strøm igennem det lille IDE stik vel ? oder wie ?
Avatar billede addicted Nybegynder
11. januar 2004 - 14:14 #8
Chalde - Har købt den lille USB box, og det funker !! Kan kun anbefale sådan en box. Jeg skal helt sikkert ha en harddisk mere til den. Den er nem at tilslutte. Fines automatisk i Me - 2000 og XP ... og den fylder ikke en skid. Får iøvrigt også strøm fra usb'en..... dog købte jeg en fra Sandberg.
Avatar billede chalde Seniormester
11. januar 2004 - 14:50 #9
Super. Har også overvejet det. Bare til 3.5"
Tak for point.