Avatar billede arnepedersen Forsker
06. januar 2004 - 23:52 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Canon ixus 400

Jeg har nu, endelig fået sparet sammen til et nyt digitalkamera. Jeg købte for ca. et par år siden et Nikon Colpix 775. Det har jeg aldrig været helt tilfreds med, så nu vil jeg prøve med det kamera alle siger er det bedste til prisen, Canon Ixus 400, er det rigtigt?
Priserne falder konstant så nu spørger jeg jer. Hvor køber jeg ixus 400, og med dansk manual samt mindst et 32 mb. kort billigst? Jeg har set det på nettet til ca. 3.600 kr.
Jeg bor i Lyngby ved København.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. januar 2004 - 23:55 #1
Ixus er rigtig gode cameraer, men du bør bruge lidt tid på http://www.dpreview.com med at se rundt på forskellige cameraer, læs reviews og læs hvad brugerene skriver i de fora der hører til deenkelte cameraer.

Når du har fundet et par kandidater, kan du sammenligne dem her http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp

Dpreview er et genialt site når der skal købes camera. Jeg har selv lige købt et Sony DSC 717 og regner med at købe storebroderen i løbet af kort tid
Avatar billede espersen Novice
07. januar 2004 - 00:14 #2
her i tråden har vi fundet mange gode bud på leverandører:
Noget af min familie har handlet en del ved ImagingOne.de og har været/er meget tilfredse.

http://www.eksperten.dk/spm/445391
Avatar billede arnepedersen Forsker
07. januar 2004 - 00:21 #3
Det er meget godt, men som i ser skriver jeg at det skal være med dansk manual. Det får man ikke med ved køb i tyskland.
Grunden til at jeg skal have dansk manual er, at jeg hverken kan engelsk eller tysk. (efterlønner)
Avatar billede espersen Novice
07. januar 2004 - 00:32 #4
Min svigerinde har skaffet manualen efterfølgende til såvel søster som fader (64½ år og snart FP), da ingen af dem er gode til sprog

...vil vædde med at du på dette punkt er bedre end dem ;-)

Hun kontaktede en dansk forretning og fik dem til at bestille 1 eksemplar hjem til hende.
Avatar billede arnepedersen Forsker
07. januar 2004 - 09:42 #5
Ok. Hvor bestiller man manualen, og til hvilke pris, og ved du om kameraet kan sættes til dansk?
Avatar billede espersen Novice
07. januar 2004 - 13:13 #6
Min svigerinde fik fat i de danske manualer i en alm. butik som skaffede dem hjem fra Sony Danmark til en pris på 75,- pr. stk.
Avatar billede arnepedersen Forsker
08. januar 2004 - 15:44 #7
Jeg har nu selv fundet det billigste sted hvor jeg fik hele pakken med på dansk. Bingo foto i lyngby storcenter hvor jeg gav 3.680 kr. En dansk manual ville koste 300 kr. hos Japan foto.
Desværre var der ikke nogen hjælp at hente, men jeg deler point med espersen for en lille insats.