Avatar billede dyrbye Praktikant
06. januar 2004 - 20:38 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

MSN og firewall

Jeg har tele2 adsl-internet og Norman firewall.

Min datter ønsker at benytte MSN messenger.

Men kan kun komme online når firewall ikke er tilsluttet.

Da der sker lidt forskelligt og mærkeligt når firewall ikke er tilsluttet ønsker vi at den er tilsluttet hele tiden.

Kan vi køre MSN messenger og firewall samtidig????
Avatar billede resten Nybegynder
06. januar 2004 - 20:58 #1
Din firewall skulle gerne poppe op og sprøge om msn må gå på nettet og hertil skal/skulle du haved svaret ja.

Så det kan være du skal ind i din firewall's opsætning og accebter msn til at logge på nettet-
Avatar billede dyrbye Praktikant
06. januar 2004 - 21:10 #2
Der er indimellem poppet noget op som jeg har nægtet.

Jeg ved ikke af at jeg har gjort det mod msn.

Jeg har lige prøvet at gå ind i firewall opsætning men kan ikke finde noget sted hvor msn optræder eller nogen andre .???
Avatar billede resten Nybegynder
06. januar 2004 - 21:15 #3
Der skal være et sted hvor du kan ændre opsætningen i din firewall dvs hvor du kan accebter msn til at gå på nettet, Men nu bruger jeg ikke selv Norman firewall så jeg kan ikke fortælle dig den direkte vej.
Avatar billede espersen Novice
06. januar 2004 - 21:18 #4
resten har ret:

se evt. efter filnavnet :
msnmsgr.exe
Avatar billede dyrbye Praktikant
06. januar 2004 - 21:20 #5
Jeg tror du har fuldstændig ret men jeg ved ikke hvor jeg skal det.

øøøøh, hvor skal jeg se efter - msnmsgr.exe
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2004 - 21:22 #6
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe

Hvid dit windows er engelsk hedder det ikke Programmer men Program files
Avatar billede resten Nybegynder
06. januar 2004 - 21:24 #7
wollsen--> Sikke noget sluder at komme med.....

Det er i opsætningen af firewallen han skal finde det.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2004 - 21:26 #8
Jeg kender da nogle firewalls hvor man bare skal vælge filen som den skal acceptere at komme på nettet. Så det er skam ikke noget sludder. Min egen firewall har nogle sikkerhedsniveuer. MSN kommer igennem selv på det højeste niveue..
Avatar billede espersen Novice
06. januar 2004 - 21:26 #9
er der i programmet ikke en oversigt over de programmer som du har givet/nægtet adgang til nettet ??
Avatar billede resten Nybegynder
06. januar 2004 - 21:31 #10
Ellers den nemme løsning at slette firewallen under tilføj/fjern og i regedit og indstaler den på ny og så huske at accebter de ting man regner med at skulle bruge.
Avatar billede espersen Novice
06. januar 2004 - 21:34 #11
Hvis et firewall'en så markerer at et program vil på nettet; så find ud af HVAD det er for et program, inden det nægtes/tillades at gå online.

(I min softwarefirewall får jeg oplyst selv filnavnet som fx. msnmsgr.exe (og hvis jeg ikke er 100% sikker hvilket program der er tale om - så søg ganske enkelt via fx. Google eller her på Eksperten  efter denne fil. Så skal der nok dukke en forklaring op.
Avatar billede knighten Nybegynder
06. januar 2004 - 21:54 #12
Kig her i deres online FAQ...

http://www.norman.com/technical_npf_faq.shtml

I think I have allowed/Denied something by mistake, how can I check this?
Avatar billede espersen Novice
06. januar 2004 - 21:56 #13
hehe ..  underligt man kan finde support der  ;-)
Avatar billede knighten Nybegynder
06. januar 2004 - 21:57 #14
ja.. sært ikke *g*
Avatar billede dyrbye Praktikant
06. januar 2004 - 22:20 #15
Tak - resten - efter lang tids søgen har jeg fundet det sted i min firewall hvor jeg kan rette det jeg tillader msn at blive brugt og nu virker det.
Avatar billede resten Nybegynder
06. januar 2004 - 23:26 #16
Så må du heller få et svar så du kan lukke spørgsmålet.

Men knighten's svar var da også super ang link til norman.
Avatar billede dyrbye Praktikant
06. januar 2004 - 23:40 #17
Jah, joh men det var bare ikke det jeg brugte.
Jeg gjorde som du skrev men havde bare svært ved at finde det rigtige sted.