Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. januar 2004 - 13:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Originalt eller uoriginalt batteri til mit kamera

Hej

Jeg har set at www.imaging-one.de sælger ekstrabatterier til Kodak DX6490, af typen KLIC 5001 (1700 mAh) til ca 35 € http://www.imaging-one.de/Artikel.asp?AID=102993

- ca det samme som et KLIC 5000 (1050 mAh) koster i DK http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&cat_id=81226&shop_id=3589&vare_id=300919

Men jeg har så fundet ud af at KLIC 500x batterierne er kompatible med den type der hedder NP-60, og disse sælges ret billigt, ca 13 € for et 1000 mAh Li-ion batteri http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche=np-60

Nu kommer mit spørgsmål:

Er der nogen betænkeligheder ved at købe de uoriginale og billige batterier, eller er de lige så gode som de originale Kodak? Prisen pr. mAh er jo langt lavere på de uoriginale, så man kan købe 5 til prisen for 3 originale...

Jeg er ligeglad om der står kodak på mit batteri, det skal bare fungere og self. kunne klare kodaks lynoplader...

På forhånd tak

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
LAD VÆRE MED AT SENDE EN KOMMENTAR, OG MARKERE DEN SOM ET SVAR

LAD VÆRE MED AT SKRIVE HVIS DU IKKE KAN HJÆLPE

LAD VÆRE MED AT SKRIVE HVIS DU BARE VIL SIGE AT KODAK ER DÅRLIGT ELLER SPØRGE OM KAMERAET IKKE KAN BRUGE ALM. BATTERIER.

Fortsat god dag :-)
Avatar billede henninga Novice
06. januar 2004 - 22:53 #1
Jeg kører med Canon Videokamera og har købt uoriginale batterier 3700mAh for under halv pris og de har nu kørt upåklageligt i mere end 1 år.
Jeg købte dem hos http://www.batterier.dk/ hvor du også kan købe til dit kamera 1800mAh til 179,- kr.

Forøvrigt har du jo 2 års reklamationsret i DK.

HÅBER INDLÆGGET ER RELEVANT
HenningA
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. januar 2004 - 23:27 #2
du må MEGET gerne give mig et link til det 1700 mAh batteri til 179 kr... kan ikke finde det...
Avatar billede henninga Novice
06. januar 2004 - 23:46 #3
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. januar 2004 - 09:55 #4
ja ok det batteri er jo ikke til mit kamera, det er bare 2 AA batterier som er sat sammen... det jeg skal bruge er af typen KLIC 5001/5001 eller NP-60
Avatar billede jpvj Nybegynder
07. januar 2004 - 10:25 #5
Jeg ville selv gå på www.batterier.dk - klik evt. på "Spørg efter batterier".
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. januar 2004 - 13:45 #6
jpvj har du læst de andre kommentarer herinde først? det eneste jeg kan finde på batterier.dk er - som jeg skrev før det på 1800 som var 2 alm AA batterier... og så det KLIC 5000 på kun 900 mAh
Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. januar 2004 - 23:31 #7
jeg har bestilt 2 af de dyre originale 1700 mAh kodak batterier, det kostede ca 650 kr, men de har altså også næsten dobbelt så meget strøm som nogle på 900 mAh, som koster fra 350 og op for 2... de billige butikker med batterier for 13 € stykket kostede ca 15€ i fragt og yderligere 10€ hvis man ikke betalte forud... så pludselig skulle jeg af med 50€, samme pris som på www.batterer.dk...

så hellere købe 2 gode batterier til 35€ stykket og så 14€ i fragt, ved betaling med visa kort