Avatar billede sbay Nybegynder
06. januar 2004 - 11:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

dato ud fra ugenummer

Jeg vil gerne have datoen for et ugenummer + ugedag. Hvordan gør man det i LotusScript.

År = 2004
Ugenummer = 5
Ugedag = Tirsdag = 2

Skal give 03/02/04

Eller er der noget andet scriptkode der kan give mig et dokument pr dag, med dato og dag for hele året????
Avatar billede jogii Nybegynder
06. januar 2004 - 11:31 #1
Kender ikke noget kode, men problemet er at finde ud af hvilken dato 1. dag i uge 1 har. Bemærk nemlig at denne dag oftest er i sidste år. Jeg mindes at uge 1 (eller var det uge 53) er afhængig af om den 1.1 er før, på eller efter torsdag.
Avatar billede sbay Nybegynder
06. januar 2004 - 11:35 #2
men kan man ikke gå ud fra dags dato og regne frem og tilbage???
Avatar billede jogii Nybegynder
06. januar 2004 - 11:40 #3
Den 1.1. skal være i uge 1. @Weekday giver dig ugedagen for 1.1. Juster dette tal for "åndsvag" søndagshåndtering (dag 1)-: Træk det fra 1.1 (med @Adjust) og du har første dag i uge 1. Juster derefter antal uger ved @Adjust og 7*(Ugenummer-1) + Ugedag - 1. Så har du din dato.
Avatar billede jogii Nybegynder
08. januar 2004 - 11:47 #4
Er det lykkedes dig?
Avatar billede sbay Nybegynder
08. januar 2004 - 11:53 #5
har først tid til det i eftermiddag, men mon ikke det kan lade sig gøre!
Avatar billede avest Nybegynder
09. januar 2004 - 09:03 #6
Jeg leder faktisk efter en dato -> ugenummer funktion.
Avatar billede jogii Nybegynder
09. januar 2004 - 09:05 #7
Den er absolut ikke nem, hvis det drejer sig om de to sidste uger i december. Ellers er den til at overkomme. Skal det være LS eller @?
Avatar billede avest Nybegynder
09. januar 2004 - 09:17 #8
Ja, det drejer sig jo om alle uger.
Helst @, men LS kan da bruges.
Avatar billede jogii Nybegynder
09. januar 2004 - 09:27 #9
Her noget gammel kode jeg fandt. Uden hensyn til "uge 52/53" problematikken

@If(Date = NULL; @Return(""); @Success);
dd := Date;
UDay := @Modulo(@Weekday(dd) + 5; 7) + 1;
YTD := @Adjust(dd; 0; 0; +(10 - UDay); 0; 0; 0);
YYstart := @Date(@Year(DATE); 1; 1);
_week := @Round(((@Date(YTD) - @Date(YYstart)) / 604800));
_week

Jeg mener jeg har noget der tager hensyn til det hele, men kan ikke finde det lige nu. Men du kan jo oprette et spørgsmål ... :-)
Avatar billede avest Nybegynder
09. januar 2004 - 09:39 #10
Jeg har oprettet et spørgsmål til
DATO -> UGE

http://www.eksperten.dk/spm/449131
Avatar billede sbay Nybegynder
14. januar 2004 - 14:50 #11
Jeg brugte denne kode på feltet - og feltet er computed:

weeknum := WeekNumber;
tdate := @Date(@Year(@Today);1;1);
daysToadjust := 7* weeknum;
atdate := @Adjust(tdate;0;0;daysToadjust;0;0;0);
newdate:=@Adjust(atdate; 0; 0; @TextToNumber(HiddenWeekDay)-11; 0; 0; 0);
@Adjust(newdate;0;0;0;0;0;0)

bagefter kører jeg en agent der opdaterer alle dokumenterne!