Avatar billede ern_dk Nybegynder
20. januar 2001 - 12:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

2D foto til 3D

Hej, er der nogen der har erfaring med at tage et Digitalfoto i 2D og bruge det som baggrund, og så lave en 3D skabelon så ledes at der kan lægges et realistisk lys på 2D/3D billedet.......forvirret !!!
Jeg har disse programmer til rådighed AutoCAD, Lightscape, Photoshop og 3DsVIZ.
Jeg er helt ny mht. 3D og lys, så hvis der findes en eller flere tutorials
Avatar billede hoejrup Nybegynder
20. januar 2001 - 13:08 #1
Du kan godt lægge dit digital billede som baggrund i et 3D billede. Men 2D billedet bliver aldrig lavet om til 3D. 3D og lys er en hel videnskab for sig selv. Det kræver de samme evner som en lysmand, der er med til at lave en film. Dvs. et godt resultat kræver mange års erfaring.

/per www.kazoma.dk
Avatar billede ern_dk Nybegynder
20. januar 2001 - 14:24 #2
Hej Per
Det jeg tænkte på var at bygge en 3D model af mit billed, smide modellen ind i lightscape og derefter sætte lys på modellen, derefter vil jeg så tage lyslaget og overføre det til photoshop, og bruge det der som et alfa-lag.
Mit problem er at jeg ikke er så hård til 3D og Lightscape :-) ha,ha
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. januar 2001 - 00:51 #3
Hej

Problemet er også at der ikke er ingen tutorials på nettet med 3DsVIZ, jeg har kigget på www.google.com. Hvis du ikke er så hård, så husk at øvelse gør mester.

Jeg har fundet 2 hardcore til 3D i Danmark, og de har følgende net adresser.

http://www.graphyxmation.com/
http://www.danbbs.dk/~jespercj/

De kan med 100% garanti løse din opgave, for jeg har studeret dem meget tæt i et par år. De har ca. 4 års erfaring i 3D grafik i 3D Studiomax, og laver billeder og film på Walt Disney tegner niveau i 3D!
Jeg ved ikke noget om hvor meget de tager for arbejdet, men jeg er dybt imponeret af deres arbejde.

/per
Avatar billede ern_dk Nybegynder
21. januar 2001 - 10:43 #4
Hej igen

Kanon tak skal du ha\'
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. januar 2001 - 20:32 #5
Held og lykke.

Jeg håber at de kan hjælpe dig.

hilsen Per