Avatar billede nae Nybegynder
20. januar 2001 - 12:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Quake 3 problemer

Jeg har for nyligt reinstalleret computeren og ville derfor gerne installere quake 3 igen, men nå jeg starter spillet går skærmen i gråt. Det eneste jeg kan se og bevæge er musen som er formet som et timeglas. jeg har opdateret q3, mit grafikkort og directx men intet har hjulpet. Min computer er en duron 600 MzH 256 ram og riva tnt. Det skal lige siges at det har før virket.
Avatar billede liquid Nybegynder
20. januar 2001 - 12:22 #1
måske mangler du en OpenGL driver...prøv at sætte den til at bruge Voodoo driveren...
Avatar billede liquid Nybegynder
20. januar 2001 - 12:22 #2
setup>display> tror jeg at den ligger...
Avatar billede xtom2 Nybegynder
20. januar 2001 - 12:57 #3
Avatar billede xtom2 Nybegynder
20. januar 2001 - 13:01 #4
Optimering af OpenGL drivere til Q3
http://www.quake3arena.com/news/glopt.html
Avatar billede xtom2 Nybegynder
20. januar 2001 - 13:06 #5
Q3A point release 1.27g Windows (Update)
http://www.q3center.com/php-bin/getfile2.inc/44307/Q3PointRelease_127g.exe
Added: 12/01 2001
Creator: Corven
Game: Quake3
Type: Patches

There is a massive list of changes in this point release so see the full review for more details of every change, addition and bugfix. 19MB!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
20. januar 2001 - 13:09 #6
You will need a pretty good gaming system with a fast processor and a lot of memory, but video cards are a major factor in Q3, as they require adequate OpenGL accelerators. Here is the rundown on which ones will work and which ones won\'t cut it. Here are some links to the big hardware manufacturers:

S3 Virge: Don\'t even think about it.
PowerVR PCx2: Will be horrible quality and very slow
Voodoo Graphics: Will be quite slow, but should be playable
Rage Pro II(4-8MB): Slow and not-too-good image quality, but playable
Voodoo Rush: Slow, poor quality. It\'ll run though!
Permedia2: About the same as a Voodoo Graphics
Riva 128: Pretty fast, but lacking good image quality
Matrox G200: Good quality, should be fast enough
Voodoo2: Will work fine, even better than id had anticipated
Voodoo Banshee: Will be as good as the V2, but only 1 TMU
RIVA TNT: Will work best out of the 2nd generation accelerators
Intel i740: Adequate, high color but somewhat lacking in speed
S3 Savage3D: S3TC is a plus, but has poor OpenGL performance
PowerVR SG: Will be a good card for Q3
ATI Rage 128(Fury): Great, no performance hit with high color
Permedia3: Great card, it will do everything right
RIVA TNT2: Everything will be great, no downside
RIVA GeForce 256: By far the best, will do everything and more
Voodoo3: Fast, but lacking image quality, 256X256 textures limit
Voodoo 4/5: Oh baby, nothing can go wrong
Matrox G400: Should run everything fine
Avatar billede jimsim Nybegynder
20. januar 2001 - 13:10 #7
Du skal huske at installere GLsetup fra menuen(automenuen, hvor du installerede q3) ellers kig her: http://www.glsetup.com/
Avatar billede nae Nybegynder
28. januar 2001 - 11:37 #8
Ja men jeg kan slet ikke komme ind i menuen, når jeg har dobbeltklikket på q3 ikonet så starten den spillet op men skærmen bliver bare grå???
Avatar billede atf_nova Nybegynder
23. februar 2001 - 20:41 #9
Jeg har prøvet noget lignende. Jeg afinstallerede hele spillet og sørgede for at der INTET var tilbage af den gamle installation. Derefter reinstallerede jeg det og tilførte den nyeste patch (1.27g) og det har virket siden.
Hvis du havde en af de nyeste patches installeret kan det være det der er galt, idet der har været mange problemer med dem.
Avatar billede pennywise Nybegynder
17. juni 2001 - 22:32 #10
prøv og slet q3config.cfg i baseq3 mappen i din Q3 mappe.....det skulle virke....
Avatar billede karsberg Nybegynder
25. oktober 2004 - 19:52 #11
tid til at lukke??