Avatar billede allan-andersen Nybegynder
05. januar 2004 - 16:19 Der er 22 kommentarer

Kan ikke brænde DVD - men godt cdrom + dvdram

Ok, jeg har et pokkers bøvlet problem :-(
Jeg har en AMD Athlon XP2200 maskine med en DVD brænder i, et LG GSA-4040B multibrænder drev og det kører fint pånær 1 punkt.....

Jeg kan ikke få access til drevet hvis jeg sætter et helt almindeligt DVD medie i, men sagtens hvis det er en alm. CDROM eller DVDRAM medie ??

Hvad pokker kan det skyldes ?

Jeg har prøvet at slette drevet, installere og alle mulige andre kunstner - uden held...:-(

Jeg har tild. godt kunnet brænde de samme dvd'ere på min gamle maskine - men denne er helt ny og jeg har så flyttet drevet over og det ser helt fint ud mht. kontrolpanel osvosv.....

Gode råd er velkomne.......
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
05. januar 2004 - 16:24 #1
Der findes forskellige typer af DVD medier

DVD+R, DVD-R, DVD+RW, DVD-RW bl.a.

Du skal tjekke hvilke typer din brænder kan arbejde med

- Rasmus!
Avatar billede allan-andersen Nybegynder
05. januar 2004 - 16:29 #2
den kan arbejde med dem alle - og har i min gamle maskine brændt fint med de samme medier som den ikke kan med nu - så hvor er problemet gemt`?
Avatar billede gurumaster Nybegynder
06. januar 2004 - 05:51 #3
Prøv at opdatere firmware til drevet.
Har selv et LG-4040 drev, som jeg også havde lidt bøvl med i starten,
men efter opdateringen har det kørt perfekt.
Du kan hente opdateringen fra deres hjemmeside.
Avatar billede allan-andersen Nybegynder
06. januar 2004 - 07:24 #4
Har du evt adressen ?
Jeg har checket www.lge.com og der finder jeg ikke en disse.........
Avatar billede gurumaster Nybegynder
06. januar 2004 - 20:52 #5
Ja, det var så et godt spørgsmål, jeg kan huske at den var temmelig svær at finde, men jeg skal prøve at finde linket til Dig hurtigst muligt..
Vender tilbage snarest
Avatar billede allan-andersen Nybegynder
06. januar 2004 - 21:27 #6
Jeg venter i spændning !!!  :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
06. januar 2004 - 22:17 #7
http://www.dvdrhelp.com/forum/archive/t183013.html
Kan det være dette, du venter på?
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
06. januar 2004 - 22:19 #8
Du kunne selv prøve at søge, hvis det ikke lige er denne
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&q=LG+GSA%2D4040B+update
Avatar billede henninga Novice
06. januar 2004 - 22:25 #9
Avatar billede henninga Novice
06. januar 2004 - 22:26 #10
Avatar billede norbert Nybegynder
06. januar 2004 - 22:31 #11
Avatar billede allan-andersen Nybegynder
06. januar 2004 - 23:29 #12
Jeg har prøvet jeres forslag, men fejlen fortsætter :-(

Problemet er at jeg IKKE kan brænde mine DVD-R medier som jeg kunne før jeg skiftede maskinen ud med denne nye - dvs at drevet er flyttet fra min gamle maskine til denne her nye.......samme styre system (XP-Pro) osvosv.....

Jeg kan problemfrit lave CDrommer og DVD Ram skiver - men an almindelig DVD bliver afvist, jeg lægger den i maskinen, trykker på dvd drevet's ikon og får meddelesen

" D:/ is not accessible, incorrect function "

Desuden står den som et cdrom drev i "My Computer".........

Jeg kan dog godt afspille alm DVD (film) på drevet.........

Så, inden jeg bortsprænger lortet fra jordens overflade håber jeg at en eller anden har en løsning - mine venner påstår hårdnakket at det er en "Fejl 40"
men jeg kan ved gud ikke se hvor eller hvordan....?
Avatar billede henninga Novice
06. januar 2004 - 23:58 #13
Og du har checket at der er aktiveret cd-skrivning for drevet (Ja for ellers virker den jo ikke med cd'er).
Prøv i enhedshåndtering at geninstallere drivere for drevet.
Mine har filversion: 5.1.2600.1106  (XP Pro DK)
Avatar billede allan-andersen Nybegynder
07. januar 2004 - 00:06 #14
Jeg har prøvet at fjerne drevet helt - såvel program mæssigt som fysisk og geninstalleret det - same shit....

Jeg er meget tæt på at vælre desperat og smide lortet i panden på sælger - drevet er kun knap 2 mdr gammelt.....
Avatar billede henninga Novice
07. januar 2004 - 00:13 #15
Opdatere din windows !
Avatar billede allan-andersen Nybegynder
07. januar 2004 - 00:23 #16
Windows auto opdaterer hver dag kl 0400 - så jeg tvivler på at det er fejlen...

desuden har jeg netop testet med et brænder program og det siger at der er ikke tilsluttet nogen dvdbrænder - men jeg kan altså se DVD film, brænde DVDRAM og CDrommer på netop dette drev som åbenbart ikke er tilsluttet ??

Hmmmmmm....jeg fatter intet, selv kablet til drev / motherboard har jeg udskiftet for at fjerne fejlen.så hvad F..kan der være galt ??
Avatar billede henninga Novice
07. januar 2004 - 00:26 #17
Har du mulighed for at prøve drevet i en anden pc.
Avatar billede allan-andersen Nybegynder
07. januar 2004 - 10:17 #18
Ja, men drevet er netop flyttet fra en anden maskine over i denne her - jeg har prøvet at bytte om på IDE portene, nye kabler - resultatløst.

Natten er brugt på at opdatere windows 100% - alle opdateringer, selv dem jeg ikke har behov for er med, stadigvæk resultatløst.......

Hvis jeg sætter en dvdskive i drevet og klikker på drevet skriver maskinen
: " D:/ is not accessible, incorrect function "
Så fjerner jeg dvdskiven fra drevet og får meddelesen:
" please insert a disk into drive D:/ "

Er løsningen mon snart en aftale med Bush og et krydsermissil ?????
Avatar billede norbert Nybegynder
09. januar 2004 - 18:48 #19
Sikkert et sindssygt spørgsmål, men har du installeret en aspi-driver? Er der ikke noget med, at der skal være installeret en aspi-driver for at få det til at virke?
Norbert :-)
Avatar billede allan-andersen Nybegynder
10. januar 2004 - 01:52 #20
Muligvis, men jeg har installeret alle de medfølgende programmer - det virker bare ikke !  I den gamle maskine (2 Ghz model) satte jeg det bare i, installerede - og vupti....så kørte det bare derudaf.........

Nu i den nye maskine, med 100% samme fremgangsmåde næghter L.... pure at virke udover de nævnte cdrommer og DVDram som den brænder uden problemer....

So.help me :-(
Avatar billede henninga Novice
10. januar 2004 - 02:28 #21
Forslag:
Atapidriver fra microsoft:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;331958

Den er installeret hvis du har installeret Microsoft XP Hotfix-pakke(Q331958) og har noget med atapidrivere at gøre.
Du kan se om den ligger under Tilføj/Fjern programmer.

Har du en cd med bundkort-drivere hvor der måske er en driver der skal installeres??
Avatar billede gurumaster Nybegynder
17. februar 2005 - 02:08 #22
Lukketid ?????