Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. januar 2004 - 17:58 Der er 3 kommentarer og
5 løsninger

NPF 2004 & ICS - konfiguration - NPF blokerer login hos klienter

Dette er en vis grad opfølgning på http://www.eksperten.dk/spm/442519 :
Hvilken FIREWALL/ANTIVIRUS anbefaler du/I ?

Jeg har arrangeret ICS (Internet Sharing Connecion) vha.:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics2k/index.htm (Server) - bruges typisk kun som filserver samt denne ICS.
samt
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/icsxp/index.htm (Klienter)

I sig selv virker det fint nok MEN:

På server instaleret Norton Personal Firewall 2004 - fuldt opdateret.

NPF blokerer (tilsyneladende) når klienterne 'logger på' - der vises ingen anden besked end 'Server ikke fundet' når klienter mapper drev osv. På NPF (Server) kan jeg ikke 'se' nogen besked ell. lign.

Hvis jeg på server 'disable' NPF i det øjeblik at klienter 'logger på' eller kører 'reparer' på netværks-iconet går det godt. Så kan jeg 'enable' NPF igen og alle er glade...

SPM: Hvad skal konfigureres på Server's NPF og/eller klienterne for at det går godt hver gang ?

PUHA - det var en lang smøre - håber I forstår det...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. januar 2004 - 10:24 #1
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. januar 2004 - 10:25 #2
.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. januar 2004 - 10:25 #3
.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. januar 2004 - 10:26 #4
Hvordan F. får jeg lukket denne ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. januar 2004 - 10:28 #5
... og klikker på [Accepter]...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. januar 2004 - 10:29 #6
... men den står stadig som åben ???
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. januar 2004 - 13:07 #7
Ahhh... jeg skal lige makere [majsmarken] i boxen FØR [Accepter] klik
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. januar 2004 - 13:08 #8
Sådan er det...