Avatar billede carkri Nybegynder
19. januar 2001 - 20:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvid støj

Når jeg lukker min imac dv 400 ned, så går der et par minutter, og så er der støj fra højtalerne, det varer så 20 til 60 minutter...skide irriterende... er der der håb...jeg vil nødig købe en p.c
Avatar billede macintosse Nybegynder
20. januar 2001 - 14:40 #1
Har du prøvet at zappe P RAMen
Avatar billede egonspock Seniormester
20. januar 2001 - 19:18 #2
Er det i forbindelse med at du har haft et program åbent? har du evt. noget i start og luk-ned-folderne, der kan være grund til det.
Udover PRAM\'men, som nogle gange kan være god at zappe er det måske en god ide blot at genopbygge skrivebordet ved at holde æble-alt nede ved opstart! (Gør det en gang om måneden i øvrigt)
Avatar billede logos Nybegynder
28. januar 2001 - 14:34 #3
Sidst jeg hørte om tilsvarende, var det en ustabil stømkilde. Prøv at sætte den til i et andet strømstik.
Avatar billede vogel Nybegynder
16. februar 2001 - 13:46 #4
Det lyder lidt som det problem Apple havde med nogle af de første iMac´s de sendte på markedet.
Dengang kunne man få skiftet strømforsyningen eller også var det bundkortet (det kan jeg ikke huske), hvorefter \"pive/hyle-lyden\" var væk.

Hvis det er sådan en meget høj tone, hvor det lyder som om, der stadig er strøm på maskinen, bør du få skiftet en af ovennævnte dele, mens der stadig er garanti på maskinen.
Avatar billede hf Nybegynder
26. februar 2001 - 20:25 #5
Jeg har haft præcis samme problem med min imac DV 400 SE. Vogel har ret: det er et hardware problem, som var medfødt på de første DV modeller. Problemet afhjælpes ved at skifte bundkortet - hvilket udføres som en garantireparation, hvis du stadig har garanti.