Avatar billede gurumaster Nybegynder
03. januar 2004 - 13:53 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Julen gået tabt..

Hjælp vores jul er gået tabt.
Dvs.
Jeg tror at mit flash card i mit digital kamera er gået i stykker.
Kameraets tæller viser at der kun er 4 billeder tilbage og det skulle passe godt nok, men samtidig skriver det at der ingen billeder er!
Når jeg sætter kortet over i min kortlæser som er tilsluttet pc'en, kan man godt komme ind på selve kortet, men når jeg vil gå en i billed mappen på kortet skriver den fejl.
Er det mon muligt at der findes et stykke software som kan hive billeder ud fra kortet alligevel...
Ellers er alle vores julebilleder desværre gået tabt.
I håb om et positivt svar...
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2004 - 14:00 #1
Kan man ikke tilslutte kameraet direkte til PC'en ?
Avatar billede gurumaster Nybegynder
03. januar 2004 - 14:07 #2
Det kan man godt, men desværre har jeg mistet kablet.
Tror Du at det ville hjælpe når kameraet fortæller at kortet ikke
indeholder nogle "pictures" ?
Men det gør det, for tælleren fortæller at der er 4 tilbage.
Så jeg har taget ca. 108 billeder.
Jeg tror desværre kortet er i stykker men håber at der findes
en form for software som måske kunne "redde" nogle af billederne.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
03. januar 2004 - 14:08 #3
PS. jeg har lige taget et billede til med kameraet.
Det virker som om den gemmer det fint nok, men når man
så vil kalde det frem iegn...er det forsvundet..!
Tælleren viser dog alligevel at der nu kun er 3 billeder tilbage.
Underligt.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2004 - 14:09 #4
enig.... det er underligt.
Det med direkte tilslutning, var også bare et forslag. Er ikke sikker på det vil virke.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
03. januar 2004 - 14:13 #5
http://www.jufsoft.com/badcopy/

her er et programder burde kunne redde dine billeder..O)
Avatar billede - Mester
03. januar 2004 - 14:20 #6
UPs kedeligt problem.  Kender du ikke en som har et kamera som tager same slags flash kort. Kan du slette et enkelt billede?
F.eks. det du lige har taget. Et recoveryprogram som f.eks.  Easy recovery kan muligvis se filerne, men de er jo ikke slettet. Og ligefrem slette dem for at lave en recovery, ville jeg vente med til alt andet var prøvet.
Avatar billede bredker Nybegynder
03. januar 2004 - 14:23 #7
hvilket format er kortet formateret i
det skal være fat ikke fat16 eller fat32
Avatar billede zhark Nybegynder
03. januar 2004 - 14:36 #8
Giv ikke op endnu! Jeg har lige haft samme problem - kan desværre ikke give nogen "rigtig" hjælp, kun konstatere at - det viste "no image", men efter også at have taget et par billeder og... ja ved egentlig ikke rigtigt hvad, men stillede lidt på kameraet til Auto og - ja pludseligt var alle billederne der jo!?
Naturligvis føler man sig utryg, men siden har det virket upåklageligt - igen.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
03. januar 2004 - 16:29 #9
Tak for de forskellige råd.
nikolajs > Jeg vil prøve Dit forslag, kender en der har samme type kamera.
bredker > Jeg har formateret kortet imens det sad i kameraet, ved ikke hvad format det er.
zhark > Har nu prøvet at pille lidt ved de forskellige indstillinger, taget resten af billederne. men desværre er de oprindelige 108 billeder stadig forsvundet.
Avatar billede bentn Nybegynder
03. januar 2004 - 19:03 #10
Åh ja det har jeg selv prøvet...mit problem var at softwaren til kameratet ikke vil vise mere end ca 70 billeder,- ved flere billeder gik der kage i det, og jeg har også prøvet det med no image._Tro ikke på det!!!
Jeg løste det ved at ringe til en ven som havde en anden software som jeg installerede og vupti- så dukkede alle billederne frem!
Desværre kan jeg ikke huske hvilke software det var, - men det er helt sikkert løsningen.- så ud og find en god ven med et bedre software:)
Avatar billede gurumaster Nybegynder
03. januar 2004 - 20:13 #11
bents > Jeg tror desværre ikke at problemmet ligger i softwaren, fordi,
selve kameraet vil som sagt heller ikke vise billederne.
Softwaren på pc'en bestor blot af windows XP.
Selve kortet sætter jeg i en kort læser som så normalt viser billederne i en windows folder, og derfra kan jeg så kopiere dem ind på harddisken.
Jeg har prøvet med et andet flash card ssom jeg satte i kameraet, og det virkede udemærket, så jeg tror at der er sket en fejl med selve flash-cardet,
Avatar billede bentn Nybegynder
03. januar 2004 - 20:32 #12
Hmmm...
Du er sikker på at det ikke er fordi du har så mange billeder på kortet?
Selv om jeg har 32Mb tømmer jeg kortet for billeder før de når 70 styks p.g.a softwaren .- Det andet kort du afprøvede, hvor mange billeder er der på det?
Hvis du kun har et par stykker på det beviser det ikke,- problemet kunne komme igen hvis det ikke kan klare så mange billeder på kortet.

Nå- pøjpøj
Avatar billede gurumaster Nybegynder
06. januar 2004 - 00:12 #13
Så har jeg fået løst problemmet på et acceptabelt resultat:
Jeg har brugt programmet: ZAR-32.
Det virkede utroligt effektivt, efter at det havde scannet kortet igennem,
fik det reddet 96 ud af
Avatar billede gurumaster Nybegynder
06. januar 2004 - 00:15 #14
..Fortsat:
108 billeder. Programmet fortalte at kortet indeholdt flere bad-sectors, så jeg kasserer kortet for ikke at komme ud for problemmet igen senere.
Jeg kan varmt anbefale programmet, og det kan hentes ganske gratis her:
www.z-a-recovery.com
Avatar billede gurumaster Nybegynder
06. januar 2004 - 00:15 #15
.