Avatar billede eremitagen Nybegynder
02. januar 2004 - 23:57 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

PCI Netværkskort

Hejsa!
Nogle der ved hvordan man hitter en driver til et Ethernet 10/100 netværkskort (købt hos zitech.dk) men mangler driver. Skal virke med Windows 98, og maskinen er en ældre IBM 2152 model  E36 (skal blot rulle lidt Internetet i Køkkenet).
Avatar billede zaditor Nybegynder
02. januar 2004 - 23:59 #1
hvilket mærke er det?
Avatar billede eremitagen Nybegynder
03. januar 2004 - 00:03 #2
Der står ikke så meget på kortet. på en chip står der RTL 8139D 26300S1
På en anden chip 20PMT04B
"Bagsiden" siger GQ968. Made in Taiwan.
Avatar billede tobias28 Praktikant
03. januar 2004 - 00:06 #3
Avatar billede squashguy Nybegynder
03. januar 2004 - 00:06 #4
søg efter driver til realtek 8139d
Avatar billede fromsej Praktikant
03. januar 2004 - 00:07 #5
Se lige om ikke Aida kan hjælpe dig.
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 - info om PC
Avatar billede tobias28 Praktikant
03. januar 2004 - 00:08 #6
Avatar billede squashguy Nybegynder
03. januar 2004 - 00:11 #7
som udgangspunkt vil jeg sige at drivere skal hentes hos producenten

http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads1-3.aspx?series=16&Software=True
Avatar billede zhark Nybegynder
03. januar 2004 - 00:13 #8
Avatar billede zhark Nybegynder
03. januar 2004 - 00:14 #9
LOL jeg havde ikke opdateret :)
Avatar billede squashguy Nybegynder
03. januar 2004 - 00:15 #10
nå men nu har eremitagen da lidt at vælge imellem :)
Avatar billede eremitagen Nybegynder
03. januar 2004 - 00:28 #11
Må lige teste lidt, vender retur i morgen med resultatet. Den kommer nu med en fejl melding NTLDR mangler. Uha..... Nogle der ved hvad det betyder?
Avatar billede eremitagen Nybegynder
03. januar 2004 - 00:29 #12
Nu kom den igen! (Altså maskinen ruller, fortsætter i morgen som sagt!)
Avatar billede eremitagen Nybegynder
03. januar 2004 - 00:33 #13
Nu der er hul igennem til oraklerne, kan i så ikke lige kigge på http://www.eksperten.dk/spm/445360 også ?
Avatar billede eremitagen Nybegynder
03. januar 2004 - 00:36 #14
Bruger jeg den sidste driver: http://www.dynamode.co.il/main-ftp/Net%20card/Rtl-8139D/ beder den om "indsæt disketten med navnet "Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC Driver" og klik derefter på OK".
Synes ik lige den er på det link...

Hvor hitter man den... Mere for jeg ikke blander de mange råd sammen!
Avatar billede eremitagen Nybegynder
03. januar 2004 - 00:48 #15
Tror [sø-reee'me] jeg selv hittede den på: http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads1-3.aspx?series=16&Software=True

"Houston abbiamo risolto il problema, noi stiamo venendo a casa"
(Houston we have solved the problem, we are coming home)

Tak til jer; begger to
Avatar billede redhat9user Nybegynder
03. januar 2004 - 01:53 #16
Du er så med til at underbygge min påstand om at pointsystemet er noget fis!

squashguy gav det rigtige svar for længe siden, du giver 2 andre point, og du siger at du selv fandt ud af det :o))))
Avatar billede eremitagen Nybegynder
03. januar 2004 - 10:50 #17
redhast9user =>

Du må jo skabe dine meninger og antagelser; ud fra dine overbevisninger - helt fint for mig.

Personligt har jeg ikke en politisk dybere tanke for pointsystemet! Jeg bruger blot web-stedet her, for at få hjælp, og det er udemærket.

Jeg træffer mine beslutninger med ballast i mine tanker, du med din ballast i mine tanker.

Jeg valgte at dele mine point ud fra hvem der rådgav mig bedst; vurderet ud fra min mening! Ser nok ikke "min formue" på knap 300 point, som noget stort.
Men jeg er MEGET glad for jeg fik hjælp til dette her. Faktuelt fik jeg det til at virke og havde nok ikke fundet vejen uden disse folks hjælp!